Helpt de school mee met overplaatsing (middelbare)?

Als ik aan het eind van het school naar een andere school ga helpt de school waar ik momenteel op zit mee met de overplaatsing of moet ik dat
allemaal zelf regelen? (ik wil uit me zelf naar een andere school).

Toegevoegd na 2 uur:
De rede is omdat ik hoger wil doorstromen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze graag van je af willen misschien wel. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook de leerplichtambtenaar om hulp vragen, die is daarvoor.

Het beste antwoord

Dat ligt aan de reden van overplaatsing. Stel dat je gewoon gaat verhuizen, dan meld je je zelf aan op een andere school en je regelt dat je oude school eventuele gegevens meegeeft aan jou of doorstuurt naar de volgende school.

Als je door problemen weg moet van school of andere zaken die het allemaal een stuk lastiger maken heb je soms ook echt hulp nodig van je school maar over het algemeen is er weinig te regelen. Niet veel anders dan een school bellen of je daar terecht kunt na de zomer en als het antwoord ja is zul je een formulier moeten invullen en opsturen en een keertje langs komen.

Toegevoegd na 32 minuten:
Na je aanvulling: ja dan heb je je 'oude' school nodig want die zullen je helpen om aangenomen te worden bij je volgende school. Neem contact op met je mentor en vraag hoe je dit moet aanpakken en wie jou daarbij kan helpen (mentor zelf of iemand anders).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dat hangt af van je school. De ene school zal meer moeite doen als een andere school, maar over het algemeen zullen ze denk ik wel wat proberen te regelen