Bij welke beroepen is latijn verplicht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien dominee of priester?

Het beste antwoord

Voor veel beroepen is het zeer handig, zoals dokter, archeoloog en planteloog. Maar er zijn ook opleidingen waarbij het verplicht is, zoals een sportdocent moet de namen van spieren en botten in het latijn kennen, maar ook voor een docent latijn is het een must om latijn te kennen :). Met latijn is het, weet ik uit eigen ervaring, makkelijker om andere talen te leren, zoals frans, engels (!), spaans en portugees. Als jij latijn leuk vindt moet je ervoor kiezen, en wanneer je natuurlijk docent latijn wilt worden. Als jij een afschuwelijke hekel aan latijn hebt, laat het dan vallen als dat mag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wil je nu echt zeggen dat een sportdocent alleen de opleiding tot sportdocent kan volgen na een gymnasiumopleiding met latijn?

Andere antwoorden (1)

Geen enkel beroep behalve als je dan docent Latijn wilt worden. Voor geneeskundestudenten is het wel een pré omdat vele lichaamsdelen ook of alleen een latijnse naam hebben (internationaal ook handig!).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Is het ook niet verplicht als je priester wil worden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Antoni: nee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigen ervaring..?