Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zet ik een goede Google Adwords campagne op?

Hoor verhalen dat als je niet uitkijkt het resultaat nihil is en de rekening hoog.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
745

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ben het helemaal met NorbertBakker eens.

Het gehele traject moet kloppen. Iemand zoekt iets. De advertentie moet passen bij wat iemand zoekt. Die zoeker moet dan op de website vinden wat hij zoekt. De website en artikelen moeten dusdanig aantrekkelijk zijn, dat de klant wil kopen.

Verder gaat het bij Adwords wanneer je simpel start over klikken. Dus de bezoekers die je naar je webwinkel stuurt. Maar uiteindelijk is het doel om ook kopende bezoekers te krijgen. En is het verstandig je advertentie campagne daar op te richten.

Wanneer je weet wat je doet is de rekening zo hoog als je zelf wilt. En kun je invloed hebben op het effect. Door campagnes te optimaliseren.

Het is uitkijken. Of beter gezegd, je eerst verdiepen in hoe het werkt. Niet zomaar wat doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beide beantwoorders bedankt! Ik kan helaas slechts 1 van jullie als beste selecteren. Ik heb gekozen voor het antwoord met links naar aanvullende informatie

Andere antwoorden (1)

Een vraag die lastig te beantwoorden valt.

1 belangrijke tip: staar je vooral niet blind op de campagne en de zoekwoorden zelf. Veel belangrijker nog is dat de landingspagina's waar de adwords naar doorverwijzen deugen en uitnodigen tot actie (koop) van de klant

Op internet (o.a. bij google zelf) zijn duizenden tutorials te vinden over het opzetten en het beheersen van de kosten van een campagne, maar uiteindelijk draait het toch om de kwaliteit van jouw landingspagina's. Een adword die verwijst naar een pagina die niet uitnodigt tot doorklikken of kopen is een nutteloze investering. Je wilt immers geen kijkers, maar kopers!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding