Ik wil later graag vliegtuigen ontwerpen. Welke opleiding(en) kan ik het best doen?

Ik zit nu in havo 4 en moet na volgend jaar een opleiding doen. Ik wil later graag vliegtuigen ontwerpen (heeft dit misschien ook een specifieke naam (vliegtuigontwerper)? Welke opleiding(en) kan ik het best doen en waar kan ik die doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

In de hbo-opleiding Luchtvaarttechnologie staat het ontwerpen, construeren en onderhouden van vliegtuigen en vliegtuigonderdelen centraal. Tijdens de opleiding ontwikkel je kennis van luchtvaarttechniek en maak je kennis met de verschillende computer-, teken- en testprogramma's die daarbij gebruikt worden. Je leert deze kennis toe te passen op praktische opdrachten. Ambieer je een baan als verkeersvlieger, dan kun je - tegen extra kosten - de opleiding Luchtvaarttechnologie combineren met een opleiding tot verkeersvlieger. Na je afstuderen kun je dan niet alleen aan de slag als ingenieur, maar ook als verkeersvlieger. Luchtvaarttechnologie is een voltijdopleiding en duurt vier jaar. Je kunt de opleiding alleen aan Hogeschool Inholland te Delft volgen.

Je moet dus na de HAVO naar de HBO luchtvaarttechnologie. Daarvoor heb je het profiel Natuur & Techniek of Natuur & Gezondheid met natuurkunde of natuur, leven en technologie nodig.

Zie de bron: http://www.carrieretijger.nl/opleiding/techniek/engineering/luchtvaarttechnologie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank u, dit heeft heel goed geholpen.
Maar begrijp ik goed dat het niet via een andere opleiding kan? Voordat ik de vraag stelde, wilde ik Werktuigbouwkunde aan de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden studeren. Mijn tweelingbroer zit in havo 5, en wil precies hetzelfde (ja, misschien heel toevallig) maar die heeft zich al op de NHL ingeschreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke school is dit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden, de NHL
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie het er niet bij staan, maar check zelf even: http://www.nhl.nl//nhl/5406/over-de-nhl/opleidingsoverzicht.html

Andere antwoorden (1)

De HvA (Hogeschool van Amsterdam, wel 21 of ouder zin) bied de opleiding: 'Engineering, design and innovation', zie de link voor meer informatie. Hierbij staat het ontwerpen van een vliegtuig etc. centraal. wil er zelf ook heen maar dan Air Traffic management. ze hebben nog veel meer richtingen in de luchtvaart, succes