Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het Mogelijk om vanuit het vijfde middelbaar terug in het vierde middelbaar in te stappen bij leerstofproblemen?

Hallo,ik Ben dit jaar overgestapt van een gemeenschapsschool naar het katholiek onderwijs.Hier heb ik nu blijkt enorme leerstofachterstand omdat de leerplannen van beide scholen veel verschillen .Voeg daar nog eens aan toe dat mijn vorige school een slechte school was en Je hebt de ideale cocktail om te falen!Ik doe al 3 maanden zo hard men best,cijfer mezelf weg om de achterstand op te halen maar het baat niet.Binnen 2 dagen beginnen mijn examens en de achterstand is,nog rampzalig groot.Ik ben tegen mijn zin van latijn-wetenschappen naar latijn-grieks overgestapt zodat de enorme achterstand voor wiskunde minder zou opvallen aangezien GL een uur minder wiskunde krijgt.Maar mijn achterstand is vreselijk groot,vooral voor natuurwetenschappen en wiskunde heb ik de ganse basis gemist waar men in het vijfde nu op verder breit.Maar ondanks mijn talent voor klas sieke talen heb ik ook voor grieks veel basis gemist.Men punten zijn al heel dat 1ste trimester slecht door dat alles.Ik zou zoveel gelukkiger zijn mocht ik terug naar het vierde middelbaar mogen gaan,ik zou de gemiste stof daar kunnen ophalen en beter presteren en geluk vinden.Ik zeer ongelukkig de laatste tijd hierdoor,dus is het echt niet mogelijk om terug naar het vierde middelbaar te gaan?De school wist het niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
782

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het hangt er natuurlijk vanaf hoe ver je gevorderd bent in het jaar. Als je direct een jaar terug wilt gaan zul je waarschijnlijk alle toetsen van dat jaar moeten inhalen. Als je dit aan kan kan je het overwegen. Anders kan je het jaar altijd nog opnieuw doen.

Ik vraag me af waarom je deze vraag hier stelt, in plaats van op je school. De enige plek waar je een relevant antwoord kan krijgen is op de school zelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding