Is de schoolleiding verplicht om mededelingen van een oudervereniging naar de ouders door te sturen (zoals aankondiging van een ALV)?

De schoolleiding probeert ons op allerlei manieren dwars te zitten. Kunnen ze weigeren om mededelingen door te sturen naar de ouders, wij mogen namelijk geen eigen communicatiekanaal hebben van school.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De school kan je heus niet tegenhouden als jullie zelf brieven rond gaan sturen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar wij krijgen de emailadressen van de ouders niet of bedoel je dat we aan de poort moeten flyeren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mja school mag natuurlijk niet zomaar persoonsgegevens gaan uitdelen. Maar die emailadressen zouden jullie zelf kunnen verzamelen. Flyeren is ook een optie. Gewoon alle kinderen een papiertje geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eventueel aan aankondiging in de krant zetten tot oproeping van een ALV?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt er ook vanaf hoe de statuten van de vereniging zijn. Bevatten die bepalingen over hoe de oproeping tot vergadering moet gebeuren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de statuten van 1988 staat dat het per circulaire moet gebeuren maar dat ik nu in 2012 natuurlijk wel ouderwets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, als men zich niet aan de regels voor het oproepen tot vergadering houdt, zijn besluiten genomen op die vergadering niet zomaar geldig. Tijd om de regels aan te passen dus. En tijd om emailadressen te gaan verzamelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan die emailadressen komen we niet zomaar en we moeten alle ouders bereiken van school dus ik denk toch maar dat we gaan fleyeren bij het hek (dat is tenslotte ook een circulaire;-)

Antwoorden (1)

Normaal stuurt de oudervereniging zelf de mededelingen door, maar ze worden wel vaak op school uitgedeeld, dus daar zit ws het knelpunt.
Maar de school mag dit in principe niet dwarsbomen, want een ouderraad is volgens mijn verplicht.