Op welke manier laat ik het beste zien dat ik diepgang zoek in mijn opleiding?

Ik volg de opleiding tot verpleegkundige en zit in het laatste leerjaar. Momenteel loop ik stage in een ziekenhuis,op afdeling neurologie.
Door mijn zorg achtergrond (k werk al meer dan 15 jaar in de zorg) weet ik al veel over het verzorgen en verplegen van mensen,en dat zien ze op de afdeling ook duidelijk terug. Nu vragen ze mij om meer diepgang te zoeken in de patiëntenzorg, met oog op ziektebeeld, symptomen,medicatie en voor en of achteruit gang in het ziekteproces.In mijn hoofd ben ik hier wel mee bezig,maar hoe maak ik dit zichtbaar tegen over mijn collega's op de afdeling?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (1)

Ik denk dat ze bedoelen dat je zorg naar mensen al goed ontwikkeld is maar dat je de ziektebeelden en alle bijbehorende symptomen minder "oppervlakkig" moet behandelen dan dat je nu doet. Dit doe je mijn inziens door tegen je collega's meer te gaan praten over die ziektenbeelden, ook (juist) als je dat nog niet zo weet. Stel meer "intelligente" vragen aan je collega's over de ziektebeelden. Kortom, uit je meer zodat het bij hen meer binnenkomt.