Is het beter om na een HBO bachelor en een WO master werk te zoeken, een WO bachelor te doen OF een 2e WO master te doen?

Ik heb International business gedaan op HBO niveau en daar heb ik spijt van omdat ik het WO niveau makkelijk aankon. Ik ben wel bezig met een WO Master dat aansluit op mijn vorige diploma, maar om mijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten, is het dan beter om een WO bachelor te doen of een tweede WO Master te volgen in een ietwat andere richting? En ga daarbij ook uit van salaris en soort bedrijf aub.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het lijkt me inderdaad goed om werk te zoeken. Daar leer je ook heel veel plus sommige zaken die bij een opleiding niet aan bod komen. Bijvoorbeeld of de bedrijfscultuur bij je past, of je beter bij een klein bedrijf of en grote organisatie past, en in welke sector je het leuk vind om te werken. Als het nou heel lastig blijkt met jou opleiding werk te vinden kan je overwegen een andere opleiding te gaan doen waar meer vraag naar is.

Ik denk dat het een illusie is dat je meteen werk vind wat super is. Ik denk dat je gewoon ergens voor moet gaan wat je het beste lijkt en dan denk ik dat je na ongeveer 2 jaar veel duidelijker voor jezelf hebt waar je verder mee wil gaan.

En ken je de film American Beauty? Die Lester Burnham had op een bepaald moment heel duidelijk voor zichzelf dat hij het liefste hamburgers omdraaide in een fastfood restaurant. Hij zei: "I'm looking for the least possible amount of responsibility". Ik wil je niet plagen hoor, ik vind het zo mooi dat hij zo duidelijk weet wat hij wil ondanks wat iedereen ervan zou kunnen denken.