Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

van 5havo naar 5vwo, krijg je dan alle stof van vwo die je in de voorgaande jaren van vwo?

als ik van 5 havo naar 5 atheneum ga met het profiel NT, moet ik dan al de leerstof van de voorgaande jaren van het atheneum inhalen van vwo klas 1, 2, 3 en 4? of alleen de stof van mijn profielvakken en bijvoorbeeld niet van economie ofzo (omdat ik die niet kies)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb zelf de overstap gemaakt van 5 HAVO naar 5 VWO (profiel NG & NT). Ik heb economie als vak erbij gekozen, dit is allemaal nieuw maar in de zomervakantie heb ik de stof samengevat en geleerd, maar dat nieuwe vak is erg lastig.

Verder zijn Nederlands, Engels en Duits het 5 HAVO niveau, dit is dus appeltje eitje. Wiskunde B begint met allemaal herhaling (kettingregel, productregel) dus dat is ook makkelijk.
Natuurkunde, scheikunde en biologie bevatten wel nieuwe stof. Dit zul je wel allemaal moeten inhalen want bepaalde onderdelen hebben anderen al in 4 VWO gehad, het is niet lastig maar wel een extra werk.

Verder vind ik persoonlijk alleen het nieuwe vak lastig, de rest is te vergelijken met het 5 HAVO niveau.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hoeft alleen maar de relevante vakken te volgen/in te halen. Ik denk dat je, wanneer je 5 havo gehaald hebt, wel ongeveer gelijk loopt met begint van 5 VWO. Dus ik denk dat je niet heel veel hoeft bij te werken en ik denk ook dat je soms dingen die je in 5 VWO nog moet doen, al gehad hebt in HAVO 5.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op het VWO ga je sneller en heb je voor je je profiel kiest dus al meer aan een bepaald vak gedaan dan op de HAVO.

Als je na je eindexamen HAVO naar VWO5 gaat zul je dus veel nieuwe stof krijgen maar je hebt al eindexamenervaring en daar dus voordeel uit.

Na HAVO 3 is de overstap naar VWO 4, zelfs al heb je hele goede cijfers heel erg lastig want in die drie jaar hebben ze op het VWO al veel meer gedaan.

Als je gaat kijken naar de vakken die je niet in je profiel hebt en de VWO'ers bij wie je komt ook niet: de VWO'ers zijn daar verder in gekomen dan jij.

Je hoeft niet de stof van 1, 2, 3 en 4 te herhalen maar het kan best zijn dat je links en rechts wat mist en dat je op andere plekken al wat verder bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding