Wat moet ik invullen bij 'Hoogst afgeronde opleiding' ook al heb ik mijn opleiding nog niet afgerond?

Ik moet mijn examens nog doen, maar voor mijn volgende school vragen ze mijn hoogst afgeronde opleiding. Wat moet ik hier invullen?

Toegevoegd na 3 minuten:
De school waar ik naartoe ga is MBO, en ik moet dit jaar mijn examens doen.

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik zit nu op de middelbare school.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (6)

Dan heb je nog geen opleiding afgerond. Als die optie er niet is dan is de functie waarschijnlijk niet aan jou besteed. Of ze gaan ervan uit dat je al wat ouder bent.

Maar misschien zijn ze die optie gewoon vergeten?
En heb je ook nog een Middelbare opleiding gedaan. Want anders heb je die sowieso.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees dat formuleer heel, heel goed!
Als het een inschrijfformulier is voor HBO en je doet nu MBO (want daar ga je nu heen, schrijf je hier) dan moet je toch echt MBO invullen, als je daar nu examen voor aan 't doen bent.
Dat is namelijk de opleiding die van toepassing is om je op HBO toe te laten.

Als je met 'ik ga naar MBO' bedoelt dat je daar stráks naartoe wil, dan vul je de opleiding in waar je nu examen in gaat doen.

Zij hebben dat namelijk nodig om te weten of je sowieso kunt toegelaten worden, dus of je de benodigde vooropleiding hebt.

Maar vooral zou ik, als ik jou was, die formulieren zeer goed (nog beter) lezen.
Want ongetwijfeld staat er "bezig met opleiding..." ook nog tussen. Bij opleidingen willen ze wel graag dat je erg goed leest.

Toegevoegd na 2 minuten:
en als dat 'bezig met' er écht niet tussen staat, dan kun je er sowieso zeker van zijn dat ze met 'hoogst afgeronde opleiding' díé opleiding bedoelen waar je nú mee bezig met en waar je nu examen in gaat doen.

Dat is namelijk de hoogstafgeronde voordat je aan die nieuwe kunt beginnen.

Toegevoegd na 20 minuten:
o, je zit op 'de middelbare school' schrijf je nu.
dat is vaag.
dat zou ik zo maar niet op dat formulier zetten.

vroeger was 'de middelbare school' een ander woord voor gymnasium en bedoelde men hun tijd voorafgaand aan de universiteit ermee.
tegenwoordig wordt ook de mavo 'middelbare school' genoemd.
benoem het beestje bij z'n naam en zet op dat formulier de opleiding waar je nu examen in gaat doen, waaruit blijkt dat je voldoende vooropleiding hebt om je op die nieuwe te mogen inschrijven.
dat je nog even je examens moet halen, dat snappen ze.
je cijferlijst moet je straks pas inleveren.
als je je examens niet haalt, dan bel je ze op, en zeg je dat het feest toch niet kan doorgaan, en anders kun volwaardig ingeschreven staan; staat ongetwijfeld in de inschrijfvoorwaarden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon de hoogst afgeronde opleiding op het moment dat je naar je volgende school gaat. En dat moment ligt na je examen, dus het juiste antwoord is in jouw geval je middelbare school.
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je nu VMBO doet en voor een beroep wilt gaan leren? Mijn zoon is 16, doet ook dit jaar examen VMBO-t en hij wilde graag naar het Media College in A`dam omdat het hem wel leuk leek allround DTPer te worden. Hij werkt nl. graag met de PC. Hij moest naar het intakegesprek zijn laatste cijferlijst meenemen en zijn portfolio met zelfgemaakt computerwerk. Ook een referentiebrief van zijn mentor werd gevraagd. Hij heeft gewoon VMBO-t ingevuld, want dit haalt hij gewoon als afgesloten opleiding. Het is toch anders gelopen na de intake, want een blik op zijn cijfers en doorkijken van zijn portfolio en de 2 personen die de intake deden zeiden dat hij veel beter kon en beter voor interaktief vormgever kon gaan, dat lag meer in zijn richting en dan kon hij ook doorstromen in het HBO, iets wat als allround DTPer niet mogelijk was. Mijn zoon vroeg toen of hij dan niet beter kon instromen op de HAVO en zij zeiden dat het dan wel makkelijker zou worden voor hem. Dus supersnel een intakegesprek bij de HAVO aangevraagd en daar wilden ze hem graag hebben. Ze willen straks alleen zijn diploma + cijferlijst zien maar dat wordt geen probleem. Je kan dus gewoon als afgesloten opleiding de school aangeven waar je momenteel examen voor gaat doen. Op het MA hebben we niet gehoord dat dit niet kon, want in feite heb je de school doorlopen en dus ook die opleiding. Alleen het papiertje nog als bewijs en dat haal je vast. Succes!
amc
13 jaar geleden
Als je dit jaar examen doet, dan mag je vmbo (mocht je vmbo ook doen) gerust invullen! Er wordt altijd gevraagd naar een datum, en dat mag ook in de toekomst zijn. Het gaat er om dat je tot september, wanneer je mbo opleiding begint, klaar bent met je vmbo. De basisschool is onzin, dat moet je niet invullen. Is extreem irrelevant voor mbo...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het formulier met pen invult, zou ik gewoon de middelbare school aankruisen en erachter tussen haakjes zetten dat je dit jaar examen doet. Dan jok je niet, en weten zij precies hoe het zit.
(Bij een digitaal formulier is er vast wel een vakje 'opmerkingen' waar je het kwijt kunt.)