Kan de school je verplichten om mee te gaan met een reis voor 1 week?

Ik wil namelijk niet mee gaan omdat ik in een groep ben geplaatst met allemaal pesters, ze willen mij okk niet van groep verplaatsen. Ik heb morgen samen met mijn moeder een gesprek met mijn afdelingleidster.

Toegevoegd na 1 dag:
Slecht nieuws ze weigerde dat ik op school opdrachten moest doen in dje week. Ze zei dat iiedereen verplicht is om mee te gaan. Ik wil echt niet!!! Wat moet ik doen help help :/

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoi, Nee, ze kunnen je niet verplichten om mee te gaan. Hiervoor moeten je ouders eerst toestemming geven. Want als ze jou 'uitleveren' aan hun, hebben zij de verantwoordelijkheid. En dit kunnen jou ouders weigeren. Mits je natuurlijk onder de 18 bent, anders kun je dit zelf bepalen. Nogmaals; niemand kan je verplichten om mee te gaan. Succes, Schiz0ide

Wat een groter probleem is lijkt me dat je gepest word. Je laat een mogelijk leuke reis van een week verpesten door die pestkoppen? Praat er met je mentor over en probeer in een ander groepje te komen. Uit mijn ervaring op school was het zo dat schoolreisjes/excursies enz. geld kosten. Als ouders dat niet willen/kunnen betalen, ga je ook niet. Dus gingen er een paar in de klas niet op reis. Dus voor zover ik weet, waren geen van de reizen verplicht. Toegevoegd na 12 minuten: Je mag uiteindelijk zelf bepalen of je meegaat of niet.

Nee, ze kunnen je gelukkig nooit verplichten. WEL om de dagen dat het schoolreisje is gewoon naar school te gaan, maar niet om mee te gaan. Ik heb mijn dochter om dezelfde reden - en omdat ik de juf voor geen ene cent vertrouwde - niet mee laten gaan op de schoolreis met groep acht, en dat is ons erg goed bevallen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100