mijn opleiding wil contact opnemen met mijn ouders maar ik ben ouder dan 18, mag dat?

Sinds kort heeft mijn opleiding besloten mee te delen met ons dat er te veel mensen te laat zijn in de ochtend en vanaf nu de stap willen maken wanneer je 3 keer te laat bent gekomen zij contact zullen opnemen met onze ouders. Nou zitten er op mijn opleiding wel een aantal leerlingen onder de 18, maar mijn klas (3de jaars) is iedereen boven de 18. Volgens mijn heeft mijn opleiding geen recht om contact met mijn ouders op te nemen wanneer je 18 jaar of ouder bent, Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (3)

Ik weet niet zeker of het klopt, maar zolang je nog thuis woont en je ouders je opleiding betalen, kan ik me voorstellen dat het wel mag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
op het moment dat jij nog thuis woont zijn jouwn ouders verantwoordelijk voor jou en mag de school ze dus inlichten. Woon jij op jezelf dan is dit een ander verhaal.

Maar als ik jouw was zou ik gewoon niet te laat komen en je opleding goed afronden, is al duur zat...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je met een opleiding Mbo of Hbo bedoelt en jij bent inderdaad ouder dan 18 jaar, heeft de school geen recht om contact op te nemen met jouw ouders. Voor de wet ben je volwassen en heel veel mensen wonen daarnaast op zichzelf, en zo ziet de school dat ook.

Hoe ik dat weet? Toen ik een Hbo opleiding deed en er een meisje al een paar weken niet was komen opdagen, mocht de school geen contact met haar ouders opnemen, maar moesten ze op een andere manier dit meisje vinden. Heel veel gedoe is hier omheen geweest, maar het komt er dus op neer dat dit niet mag. Dit meisje was trouwens 19.