Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn DET punten op Magister?

Mijn zusje zit in de 1e, hetrogene brugklas, dat betekend MAVO HAVO & VWO. Onderaan staan de aantal DET punten, het blijkt dat als je 0 - 2 hebt, dan sta je gemiddelt MAVO, Je hebt krab havo of ruim mavo met 2 - 6 punten,6 - 10 is HAVO en 10 - 12 is VWO.

Ze heeft 0 DET punten, Terwijl haar vriendin eigelijk het zelfde heeft gescoord en zei 6 punten heeft.

Haar cijfers zijn , 9 , 8 , 7 , 6 , 5 , 7, 6 , 6 , 7 , 7.
Opzich, lijkt het me dat je met een 9 wel éen DET punt heb.. Eigelijk vind ik het best wel flauw...

Hoe komt het dat zei 0 DET punten heeft?


Heel erg bedankt.



Gianna O.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je de naam van de school en plaats geeft kunnen wij een antwoord geven, anders niet.

Waarschijnlijk is er een foutje gemaakt? Ze moet dat even aan haar mentor niet vragen en jou het niet hier laten vragen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik denk dat zoiets hier compensatiepunten heet. Op het laatste rapport worden die echt berekend. Elk cijfer vanaf 6,5 levert 1 compensatiepunt op en elk cijfer vanaf 7,5 2 compensatiepunten. Je kunt ook negatieve compensatiepunten hebben (1 bij een cijfer ONDER de 5,5 en 2 bij een cijfer ONDER de 4,5).

De positieve punten min de negatieve punten geven je eindgetal en inderdaad kun je dan met rond de 10 punten naar het VWO.

Zij zou als dit haar eindcijfers zijn hier dus 7 punten hebben (8 positieve en 1 negatieve).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding