Wat te doen als geen enkele school een 15-jarige leerlinge wilt aannemen?

Een vriendin van me moet wegens slecht gedrag haar school verlaten, totdat ze op een andere zit is ze nog ingeschreven op haar huidige school. Ze doet nu 3vmbokader-administratie.
Hier zijn nog vier scholen die deze opleiding ook bieden, de zorgcoördinator heeft deze allemaal gesproken, en ze willen allemaal deze leerlinge niet. Ook hoort ze niet wat ze nu moet doen ed. Er loopt nog wel een onderzoek bij de GGZ, waarvan de datum van het eindverslag steeds verzet wordt.

Wat kan ze nu het beste doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Gedrag aanpassen. Wat is hier de reden van? Thuissituatie? Ieder geval onderzoek afwachten en in kontakt treden met leerplichtambtenaar. Want een beetje rondhangen zou de situatie wel eens kunnen verergeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kind normen en waarden bij brengen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo is dat +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat hier over een vriendin van 15 jaar oud, vraagster is 16 . Moet die op gaan voeden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een waardeloos antwoord tegen een vriendinnetje. En zelfs als dat niet het geval was, wie ben jij om een oordeel te vellen over een situatie en over personen die je helemaal niet kent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima advies voor een meisje van 16 om haar kinderen normen en waarden aan te leren :S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een onbeschoft antwoord. En nog nutteloos ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen reden om zo'n slecht antwoord te geven lijkt mij.het meisje is geen ouder....
Waarschijnlijk is het het verstandigst eerst te wachten op die GGZ-rapportage - zij of haar ouders kunnen dan ook advies vragen welke opties er zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afspraak maken op het gemeentehuis/deelraad met een leerplichtambtenaar.
Scholen kunnen moeilijk doen maar moeten buigen voor
de leerplichtwet.
Leerplichtambtenaar ook verwittigen over het lopende
onderzoek van het GGZ.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De huidige school kan men verplichten haar het lesjaar vol te laten maken.
Overigens hoe komen die andere scholen tot een negatief besluit? (goede coordinator.......not)
Laat haar testen op een vorm van autisme of een andere gedradsstoornis. Dan heeft de school hier begrip voor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
School mag haar niet zomaar op straat zetten. Ze moeten eerst wat anders aanbieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag ook niet zomaar en zeker niet langdurig. Ik weet niet hoeveel waarschuwingen ze al gehad heeft en hoe vaak ze geschorst is, maar deze situatie mag niet heel lang duren. Leerplichtambtenaar inschakelen, die kun je bereiken via de gemeente. Je vriendin zal duidelijke afspraken moeten maken waar zowel zij als ook school zich aan dient te houden. De leerplicht ambtenaar kan bemiddelen.
ik geef eerlijk toe dat ik niet weet hoe dat allemaal gaat, met aanmelden op andere scholen. maar ik heb wel een tip voor jouw...

zeg tegen die vriendin van je op een hele serieuze manier dat ze beter kan veranderen, of ze komt in de problemen. lol hebben is een ding, een onbeschofte persoon zijn is heel wat anders. en of ze het nou leuk vindt of niet, ze zal het maar moeten accepteren, wil ze later wat bereiken! dat heet volwassen worden...