Kan je met een HAVO diploma studeren in engeland ?

Ik zit nu in MAVO 3 , maar ik deed eerst MAVO / HAVO maar heb er in de eerste klas niks aan school gedaan en vorig jaar ook niet , daar heb ik nu heel erg spijt van. Met een beetje leren ga ik met gemak door MAVO heen . In de brugklas wou ik HAVO gaan doen , maar omdat ik er niets aan deed redde ik dat niet . Dus ik wil nadat ik voor MAVO geslaagd ben 2 jaar HAVO erachter na doen en daarna gaan studeren in Engeland. Ik heb al wat informatie gezocht op internet of je met een HAVo diploma in engeland gaan studeren , maar de ene site zegt dat het op sommige scholen wel kan en een andere site zegt weer dat je verplicht een VWO diploma moet hebben. Dus mijn vraag is of het wel mogelijk is , en waar je meer betrouwbare informatie kan krijgen , ik hoop dat het mogelijk is want ik zeg al 4 jaar lang ik ga later emigreren naar engeland . En al doe je daar je studie dan weet je hoe het daar aan toe gaat en kan ik ook beslissen of ik daar blijf wonen .

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (3)

In het Verenigd Koninkrijk zijn er meer dan 300 instellingen die hoger onderwijs (HO) cursussen aan te bieden, er valt dus veel te kiezen!.

Het behoeft niet te zeggen dat, vanwege het grote aantal instellingen voor hoger onderwijs, het groot aantal studierichtingen, het een hele uitdaging kan zijn om de juiste richting te kiezen.

Ik zou eens een flinke tijd op vakantie gaan naar de streek van je keuze en daar op zoek naar scholen. Kijk zelf rond.
Vraag informatie bij bekenden uit GB.

En:

Deze site geeft antwoorden over studierichting, mogelijkheden, de kosten, de kosten van levensonderhoud, wonen in Engeland etc.

http://www.studerenuk.be/voor-de-aanvang-van-je-studies/jouw-inschrijving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je dus bijvoorbeeld eerst het HBO op een college voltooien en daarna naar een university doorstromen ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste SanneeB,
Zie eerst maar eens op een goed college te komen.
En zie dat vol te houden.
Dat ligt eraan wat je wilt gaan studeren en op welk niveau. Als je aan de universiteit wilt studeren zal je een VWO diploma moeten hebben. HBO kan wel met HAVO.
11 jaar geleden
Wat versta je onder studeren. Je kunt met HAVO naar een Engels college voor beroepsonderwijs, net als het HBO hier. Als je echt naar een university wil moet je VWO hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je van een college uiteindelijk doorstromen naar een university ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen idee, dat gaat mij even te diep, je moet je gewoon goed laten informeren en ik ken jouw situatie niet.