Als school zegt dat je niet meer in de school welkom bent, is dat mondeling dan al genoeg? Of is het pas officieel als het schriftelijk word gedaan?

Toegevoegd na 1 dag:
Volgens school ben ik zeer brutaal en onbeleefd. Ondanks dat is de hoofdreden: 'het telkens in discussie gaan'. Ach, ik heb alleen bijdehand gereageerd en niet eens met scheldwoorden ofzo. Subtiele beledigingen ook absoluut niet, want ik hou het altijd bij normale woorden.

Op een dag kreeg ik een ''leercontract'', dat betekent dat ik me beter moet gaan gedragen. Precies 1 week, voordat het contract werd geëvalueerd, werd ik na de eerste keer uit de les gestuurd worden direct de dag erna op gesprek verwacht.

Met moeder, mentor, teamleider en één of ander belangrijk persoon die ik nog nooit heb gezien. Daar kreeg ik te horen niet meer welkom te zijn op school. Geen brief niks !

Moet dat schriftelijk bevestigd worden, of is mondeling al genoeg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet meer welkom in je school? Wat heb je precies gedaan dan? Want ze kunnen toch niet zomaar iemand weigeren? (Behalve mensen van buitenaf die geen enkele relatie meer hebben met de school)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt om allerlei reden van school getrapt worden. Drugsgebruik of handel, diefstal, vernieling, geweld etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet je het wel flink mispeuterd hebben! Vraag een schriftelijke bevestiging en neem contact op met je leerplichtambtenaar, als je nog leerplichtig bent gaat die je helpen met het vinden van een nieuwe school.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat heb je allemaal gedaan dan en wordt je niet eerst geschorst???

Antwoorden (1)

Dat kan zeker mondeling al genoeg zijn. Afhankelijk van de rede zouden ze je een uiterste einddatum kunnen geven, maar als ze het zo zeggen zoals in je vraag, ben je na het verlaten van die school op die dag ook echt niet meer welkom.