Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik een goede zelfstudie engels vinden? (niveau vergevorderd)

Mijn studie is internationaal, waardoor ik hele dagen in het engels verplicht ben te spreken en essays moet schrijven. Soms valt dit nog wel even tegen en ik zou dit dus graag willen verbeteren. Ik heb helaas weinig tijd om naar een instituut te gaan, dus ben ik op zoek naar een zelfstudie cursus, waarmee ik het snelst mijn engels kan verbeteren. Op dit moment heb ik Council of Europe Level C2.
Ik heb verschillende cursussen gevonden, maar deze leiden op tot CAE niveau. Die cursus heb ik al gevolgd.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Mijn ervaring is dat dat soort cursussen eigenlijk niet bestaan. Op een gegeven moment (ik denk ook in jouw geval) heb je de engelse taal wel gewoon onder de knie maar is je vocabulaire gewoon nog niet groot genoeg om beroepsspecifieke gesprekken vloeiend te voeren of teksten te schrijven. Je weet wel hoe je de woorden zou moeten gebruiken maar je hebt ze gewoon niet beschikbaar. Dat is iets dat gaande weg groeit, zeker als je steeds met specifieke onderwerpen bezig bent, krijg je het jargon op een gegeven moment onder de knie. Een taal helemaal vloeiend spreken duurt jaren, maar je kunt het proces natuurlijk wel versnellen door veel engelse boeken te blijven lezen (niet te makkelijke), veel met engelstaligen te praten enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naar mijn idee spreek je al te goed engels om nog iets aan een cursus te hebben.
je spreekt namelijk hele dagen verplicht engels en omdat het je toch nog tegenvalt, moet je dáár dus iets aan doen en dat is spreekvaardigheid.
die zou je moeten oefenen op een ander vlak dan je studie, zodat je daar geen probleem meer mee hebt.

hoe druk je het ook hebt, je hebt altijd nog een sociaal leven en daarvoor een netwerk.
mijn advies is om niet theoretisch bezig te zijn, maar zoals gezegd de praktijk in te duiken.
in je netwerk heb je vast genoeg "native speaking" engelstaligen, om daar een groepje mee te vormen waarmee je geregeld vrije tijd kunt doorbrengen.
de enige voorwaarde die je zult moeten stellen is: only english please !

succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing