Natuurlijk persoon heeft van 4.9% aandelen in een BV en vanuit zijn holding ook 4.9% - spreek je dan van een aanmerkelijk belang ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ja: het totale belang van de natuurlijke persoon is dan 9,8%, dus meer dan de AB-grens van 5,0%. Net als bij de regeling aanwijzing DGA wordt voor Aanmerkelijk belang grens (5,0%) en grens PensioenWet DGA (10,0%) door de hele vennootschappelijke structuur heengekeken: alleen het uiteindelijke belang is bepalend, ongeacht het aantal tussenvennoottschappen.