Ik heb geen omzet gemaakt. Hoe moet ik nu aangifte doen?

Ik heb een bedrijfje gestart omdat ik dansles wilde geven en hier voor een var-wuo verklaring had. Die verklaring heb ik aangevraagd, en de gegevens ingevuld waarvan ik dacht dat ik ze zou halen met een var-wuo. Doordat ik de var-row heb gekregen, heb ik de opdrachten moeten afzeggen. In het laatste kwartaal van 2013 heb ik dus niets verdiend en ook niets uitgegeven. Hoe moet ik nu aangifte doen?

Is het erg als dit voorlopig zo blijft? Doordat ik niet de var-verklaring heb gekregen die ik nodig had, loop ik bijna al het werk mis. Kan ik mijn bedrijf beter weer opheffen, of is het niet erg als ik tot halverwege 2014 geen winst maak?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Allereerst: VAR-verklaringen kunnen niet 'naar wens' worden 'besteld'. Dat opdrachtgevers niet blij worden van een VAR-ROW snap ik ook, want dan moeten ze zelf beoordelen of loonheffingen moeten worden ingehouden en afgedragen of niet. Erzitten nogal wat gevolgen aan als dit fout wordt beoordeeld.

Wat de aangifte betreft: die moet gebeuren, als je 'm hebt gekregen, ook bij 0 euro omzet (als je ondernemer bent voor de btw). Dan vul je 0 in bij de omzet. Maar heb je ook echt geen kosten gemaakt? (Promotiemateriaal, kopieerkosten, ik noem maar wat.)
Computoon