Dat is niet wettelijk/landelijk vastgelegd en dus overal anders en wordt meestal vastgesteld door de school.

Er zijn pas echt harde eisen op het HBO/Universiteit zoals bijv hier: "Een examinator (=docent) moet uiterlijk 15 werkdagen na een tentamen de uitslag hiervan vastgesteld hebben en de nodige gegevens aan de
administratie van de faculteit hebben verschaft. Voor de propedeuse is deze termijn zelfs 10 werkdagen en voor het nakijken van projectwerk is dit 5 werkdagen."

Kijk in je schoolgids, vraag het je mentor maar het kan best zijn dat er niets is vastgelegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Goed om te weten. Wel jammer overigens dat dit voor het voortgezet onderwijs niet wettelijk is vastgelegd.

Andere antwoorden (4)

Ik had vandaag te horen gekregen dat het 3 weken max. is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij verschilt dat per school. Hoeveel (werk)dagen de leraren bij jou op school er over mogen doen kan je het beste navragen bij je schoolleiding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op het Voortgezet Onderwijs verschil dat per school. De regels wat betreft nakijken kun je in de schoolgids vinden, op de website, in een leerlingenstatuut, bij een mentor enz. enz.

Bij ons op school mocht een leraar er max. 8 werkdagen over doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat mag een school zelf bepalen blijkt uit dit voorbeeld: In de schoolgids van onze dochter staat dat het binnen twee weken moet zijn nagekeken. Mijn dochter wacht al drie weken op een cijfer en toen ik daarnaar vroeg werd er gezegd dat de betreffende docente zich niets aantrekt van de regel. Daarmee was de kous afgedaan, ik snap er ook niets van.