Hoe oud kan je zijn na rechtenstudie?

een kennis van ons hun zoon is advocaat hij is afgestudeerd en 26 jaar ik geloof dat niet is dat mogelijk ik vind hem te jong

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Het kan echt wel. Sommige hoogbegaafde kinderen slaan een of twee klassen over en hebben dan op 16- of 17-jarige leeftijd al een VWO-diploma.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wie een studie Nederlands recht heeft voltooid, kan na, 2 jaar werkervaring te hebben opgedaan, worden toegelaten tot de Raio-opleiding (rechterlijk ambtenaar in opleiding). De opleiding duurt vier jaar.
Wie na zijn studie Nederlands recht minimaal zes jaar juridische ervaring heeft opgedaan kan via de Selectiecommissie rechterlijke macht (SRM) tot rechter worden benoemd.

Dus 16 + 4 jaar rechtenstudie + 2 jaar ervaring + 4 jaar Raio-opleiding = 26 jaar en afgestudeerd rechter.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als je 18 bent als je aan een 4 jarige studie begint, ben je 22 jaar als je klaar bent!

Toegevoegd na 5 minuten:
het is dus afhankelijk van wel of niet blijven zitten op school en daarna of je in 4 jaar je studie afmaakt.