Heeft het nog zin om op oudere leeftijd een cursus of opleiding te gaan volgen?

Ik wek momenteel al enige tijd als magazijnmedewerker maar, ik zou graag een cursus of opleiding mbo of hbo administratie willen gaan volgen, echter ik weet niet of dit nog enige zin heeft daar ik nu al 37 ben en ik bang ben dat ik bij behalen van een diploma nergens aan de slag hiermee kan.

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent nooit te oud om te leren
Dat siert de mens!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent 37! Het leven is net begonnen! Ga er voor, je hebt nog minstens 30 werkzame jaren voor de boeg als alles goed gaat.

Het beste antwoord

Het kan nooit kwaad om een cursus of opleiding te doen, ook al ben je al 37 (hartstikke jong nog!). Het kan zelfs in de voordeel werken, omdat je laat zien dat je je graag wilt ontwikkelen en je daarmee ziet een potentiele werkgever ook welk niveau je hebt.
Daarnaast is het wel zo dat veel bedrijven liever een jong iemand hebben, maar er zijn er genoeg die liever een ouder iemand willen, want ook al heb je nog weinig ervaring in het werk, je hebt wel veel meer werk/levenservaring opgedaan. Zo wordt je vaak gezien als een serieuzere werknemer en vaak al mogelijk loyaler.
Dus gewoon doen!
En mocht je het gaan doen, in je aangifte inkomstenbelasting zit een kopje studiekosten. Daar mag je je studiekosten invullen en dan krijg je van de belastingdienst een deel terug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord daar kan ik wat mee :-)

Andere antwoorden (3)

U gaf zelf al voor een belangrijk deel antwoord op de vraag toen u schreef: "ik zou graag".

En of het zin heeft. Het zal uw horizon verruimen en daardoor enorm veel voldoening geven. Bovendien mogen werkgevers dat wel: werknemers die op uw leeftijd nog het doorzettingsvermogen tonen, om alsnog een hogere opleiding te volgen.

Dat is een toevoeging aan uw CV, die klinkt als een klok.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een antwoord dat klinkt als een klok +je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
natuurlijk moet je ook geluk hebben ;-)), maar ik begin maandag op m'n (bijna..) 58e in een nieuwe, veel betere baan!! En ze zijn nog heel blij met me ook, uit tientallen sollicitanten.....dus GA ervoor!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Garantie op een baan bestaat niet. In beweging blijven en je ogen open houden. @nieuwsgierig: geweldig!
Is 37 tegenwoordig al oud je moet nog minimaal 30 jaar werken voor je 67 bent en met pensioen kunt. Dus ja een opleiding volgen heeft wel degelijk zin. Je kunt altijd na je opleiding een baan gaan zoeken in de administratie. Volg een op leiding pd en daarna mba en als je dan nog zin hebt spd. Dan heb je een goede basis en mooie diploma's voor een financiele administratieve functie.
ronron1212
11 jaar geleden
Wow, u bent pas 37. Natuurlijk heeft dit zin. Als u het kunt combineren met uw andere bezigheden, kan leren uw leven verruimen, verdiepen, versterken. En inderdaad uw kansen op de arbeidsmarkt vergroten, maar doe het ook vooral omdat u ervan geniet. Kijk ook eens bij zeer geliefde opleidingen, cursussen, die korter duren maar
wel snel kansen vergroten: