Mag ik nou wel of geen rekenmachine gebruiken tijdens mijn examen wiskunde op het MBO met een dyscalculie verklaring?

Op school zeggen ze dat de overheid dit nog niet weet en dat ze daar nog een beslissing over moeten nemen. Mag ik dan nou wel of geen rekenmachine gebruiken op het examen met mijn dyscalculie verklaring? En heeft de overheid inderdaad nog geen beslissing hier over genomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag ik vragen hoe je aan doe verklaring komt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb me ooit laten testen bij een instituut waar ze dyscalculie verklaringen afgeven. Hier moest ik allerlei testen doen bijv. doolhof, wiskundige vragen etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke, dan ga ik dat eens opzoeken, bedankt ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit geeft geen antwoord op mijn vraag, dus ik begrijp deze reactie niet helemaal?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik antwoord ook niet maar ik reageer, dat is een verschil, ik heb geen antwoord voor je
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goede vraag want ik zit met het zelfde probleem. wat ik wel weet is dat als je op 1F niveau zit met rekenen dat je examen moet doen in het niveau van je opleiding(niveau 3 dan moet je 2F en zit je in niveau 4 van je opleiding moet je 3F doen van rekenen) van de overheid.
maakt voor hun niet uit of je dyscalculie hebt. dat is mij verteld op school(landstede) maar ik ben ook benieuwd of je dan een reken machine mag gebruiken

Antwoorden (1)

eigenlijk mag dat niet maar je kan het wel stiekem onder je tafeltje doen :)