Door elke dag voor te nemen er weer een leuke dag van te maken. Probeer je zelf maar eens in gedachten te zien op school terwijl je het heel gezellig hebt met je klasgenoten. Zo creeer je als het ware een leuke dag.

Door je al te verheugen op het tijdstip dat je naar huis kan, zodat je iets voor je zelf kan doen. Dat doe ik vaak met m'n werk, zo van; ach, heb eigenlijk niet zoveel zin, maar over zoveel uur ben ik alweer vrij en dan ga ik ... doe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Zo te zien aan je profiel ben je 13....

Het leuke is, van naar school gaan dat je er wat leert(als het goed is) en sociale contacten maakt/hebt, die twee dingen samen vormen jou, op ook op latere leeftijd.

Om het voor jezelf zo leuk mogelijk te maken, allereerst het positieve van school in zien, op jou leeftijd is dat moeilijk, klopt.
Maar ook al zijn er momenten dat je de leraren of de vakken die je moet leren, even liever niet voor je ziet, probeer met optimisme de deur uit te gaan.

Ik kan je een voorbeeld geven, jij kan/mag naar school, er zijn genoeg andere kinderen/jongeren die wel willen maar niet kunnen, misschien maak je dat gemotiveerder om naar school te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door aan de vrienden op school te denken en aan de pauze's waarin je lekker kan bijkletsen en gein maken
(en heb je niet een vriendinnetje op het oog die op dezelfde school zit? zo nee, kijk dan maar eens rond :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst: goeie vraag, want daar zit veel positiviteit in!
Op je 13e is het vaak erg moeilijk om de zin van school in te zien voor je toekomst; ga ik je dus ook niet mee vermoeien.
Misschien is het een idee, om op te schrijven wat je prettig vindt aan school en waarom.
Dus bijvoorbeeld welke leerlingen je aardig vindt, wie specifiek, welke leerkrachten aardig zijn, iets voor je willen doen, een betekenis hebben voor je. Welk vak/vakken vind je leuk etcetc. Als je die lijst geregeld doorleest en aanvult, dan maak je het voor jezelf leuker denk ik.
Heel veel succes en plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is dat heel moeilijk, maar dat zal ook zo zijn als je eenmaal een baan hebt. Je hebt niet altijd evenveel zin om te gaan. Wat je het best kunt doen is kijken naar volwassenen die niet hun school hebben afgemaakt en nu elke dag met tegenzin naar hun meestal zware baan gaan, of niet eens een baan hebben. Je kan beter nu even ploeteren om later meer keuze te hebben in de baan die je gaat beoefenen, en daar wel plezier in hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben mń schooltijd doorgekomen met om de zoveel tijd een ¨relletje¨ te trappen.
Die waren niet altijd even geslaagd, maar boden wel een prettige afwisseling voor als het een saaie boel werd.

Dus smeer maar eens pindakaas aan de WC bril, gooi eens een rookbom in de lerarenkamer, doe wat geks!
Je schooltijd is een zeer belangrijke periode van je leven dus probeer er wat van te maken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet het zien als een bijeenkomst van jou en je vrienden. Voor mij is de middelbare school meer een soort van 'sociale' school i.p.v. kennisinstituut. Natuurlijk, je moet voldoendes halen en het liefst met niet al te veel moeite, en je leert er heus nuttige dingen die je de rest van je leven nog zult gebruiken, maar als ik terugdenk aan mijn middelbare schoolperiode dan herinner ik me vooral de sociale aspecten en niet 'die geweldige dingen die ik er allemaal geleerd heb'. Ik werd pas echt enthousiast over bepaalde onderwerpen toen ik ging studeren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe op bijv iedere maandag iets bijzonders dat je wekelijks herhaalt. Bedenk maar iets leuks. Zo heb je iets om naar uit te kijken.