Kun je blijven zitten wanneer je op de middelbare school 1 onvoldoende staat?

Ik zit op het vmbo-t in het 3e jaar.
En sta voor een vak een 2.
Ik mag 2 vakken laten vallen, en ik laat het vak vallen waar ik een 2 voor sta.

Ik vraag me af of ik hiervoor wel een 2 voor mag staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.6K

Antwoorden (6)

Volgens mij slaag je wanneer je gemiddelde cijfer op je eindlijst een 6 is. Dus stel je heb 7 vakken dan heb je 42 punten nodig. Heb je nu een 2 staan moeten die andere vakken samen opgeteld 40 punten hebben. Dus moet je voor de rest van die vakken gemiddeld een 6,7 staan. Of Op je eindlijst 3 x een 7 en 2 x een 8 plus die 2 dan. Kom op he nog even je best doen en suc6 verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je mag een onvoldoende hebben voor een vak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt ten eerste af van de school. Toch is het bijna overal zo dat uur 1 tekort, oftewel onvoldoende, mag staan. Vraag het even na bij je school.

Toegevoegd na 1 minuut:
uur moet je zijn. (Swype)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag kunnen wij hier niet voor je beantwoorden. Een school heeft de vrijheid om zelf de overgangsregels te bepalen. Er is tussen blijven zitten en overgaan ook nog een grijs gebied met "bespreekgevallen".
Ik ben overigens wel heel nieuwsgierig hoe jij het voor elkaar krijgt om een 2 gemiddeld te staan voor een vak. Welk vak is het? Hoeveel cijfers heb je ervoor? Hoe is die 2 ontstaan; heeft het bijvoorbeeld te maken met het niet inleveren van opdrachten?
Op de school waar ik werk hangt wel of niet overgaan o.a. samen met het aantal manco's. Jij hebt met een 2 (als die zo blijft) 4 manco's. (een 5=1, 4=2, 3=3, 2=4), en één onvoldoende. Ook het gemiddelde cijfer is van belang. Maar om te voorkomen dat leerlingen helemaal niets doen aan een vak wat ze willen laten vallen gaat een leerling met een 2 niet over.
Maar nogmaals; hoe kom je aan die 2??? Je hebt nog een paar maanden, dus zorg dat het op zijn minst een 4 wordt. Moet je lukken! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor alle andere vakken sta ik een 8 of hoger, en maar één 7. De 2 is voor duits, ik kan deze taal gewoon niet.
Dat is ook de reden dat ik duits volgend jaar niet meeneem.
anneliez
12 jaar geleden
Kan je het niet of denk je dat je het niet kunt?
Misschien helpt iets positiever denken je naar een paar puntjes hoger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh, wat een goeie cijfers! Ik kan me niet voorstellen dat je met zo'n lijst zou blijven zitten. Ga zo door (met die andere vakken dan..) en probeer de 2 nog wat op te halen, dan komt het helemaal goed. Ik geef nooit cijfers onder de 3. Als je -zoals jij- een 2 staat is dat erg moeilijk op te halen. Bij een taal kan ik me trouwens ook voorstellen dat er soms andere opdrachten zijn. Schrijven / lezen / luistertoets / etc. Misschien kan je bij een ander soort toets wat hogere cijfers halen. Maar je gaat hoe dan ook over, met die cijfers!
Zoek even naar de bevorderingsnormen! Bron is die van mijn school!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overleg dit met je mentor, die kan je ook helpen met het vak waar je een 2 voor hebt, misschien bijles om het wat op te halen.