Mag je je zomaar terugtrekken van een wedstrijd?

Ik heb me ingeschreven voor een wedstrijd op verzoek van een docent. Er waren geen inschrijvingskosten aan verbonden. Helaas had ik er weinig zin in en haal ik gewoon de deadline niet. Kan ik me eigen gewoon terug trekken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Niemand kan je dwingen om iets te doen, maar het toont niet van sportief gedrag.

Als er geen kosten aan zijn verbonden, zal je je best zonder problemen kunnen terugtrekken. Je kunt ten slotte ook ziek worden, of door familieomstandigheden niet meer kunnen deelnemen. Geef wel zo snel mogelijk door, dat je van deelname afziet, want mogelijk ben je al ingedeeld en moet het schema aangepast worden. Misschien dat er een website is van die wedstrijd waarop de algemene voorwaarden te vinden zijn.

Je wilt je alleen hiervan terug trekken omdat je er gewoon geen zin in hebt. Je probeert voor je eigen dit te verontschuldigen met dat je de deadline niet haalt. Duidelijk een dikke smoes voor jouw eigen geweten. Fatsoenshalve zou jij je niet mogen terugtrekken. Afspraak is afspraak. Wedstrijden zijn gezond voor lijf en leden en schept daarbij ook nog plezier en vriendschap. Ik weet zeker (druk of niet druk) dat je na het gedaan te hebben, je er alleen maar blijer van zult worden. Je bent toch zeker niet voor nerd aan het studeren! Daarbij heeft de docent het in de gaten dat dit wel eens goed voor je kon zijn. Al kom je als laatste binnen, dan heb je toch nog gewonnen door de extra zuurstof in je bloed waar je alleen maar fitter van kunt worden. Kommop jong (of meid), DOEN... is het toverwoord om er iets leuks van te maken in je leven!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100