Wat is de peildatum voor de langstudeerboete?

Ik lees op meerdere plekken dat de peildatum 30 september is. Terwijl de boete nu al is verwerkt in de collegegelden die studenten voor 2012/2013 moeten betalen. Is de peildatum dan toch 1 september?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

De peildatum is 1 september omdat een college dan wel studiejaar loopt van 1 september tot 31 augustus.

Tijdens het afstuderen van mijn partner afgelopen jaar is haar scriptie afgekeurd en de her zou in september plaatsvinden.
Na een procedure bij de examencommissie heeft de verdediging van haar eind scriptie HBO plaats gevonden op 31 augustus. Belangrijk argument voor de examencommissie was dat een kleine 30 studenten zich opnieuw moesten inschrijven en ongeveer 10 studenten hierdoor een langstudeer boete kregen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je schrijft je in voor 1 september. Zodra je al 5 jaar ingeschreven staat bij HBO en nu hebt ingeschreven voor je 6e jaar. Dan krijg je de boete.

Die peildatum van 30 september geldt voor als inschrijving. Als je na 31 sept nog ingeschreven staat bij een HBO dan telt die inschrijving als 1 studiejaar. Schrijf je je uit dan telt die tijd niet mee voor de langstudeerboete. Dan heb je niet 1 jaar inschrijving.