Kan je met een blikje energy drank op beter concentreren bij het maken van een s.o. ??

Mijn vraag is simpel. als ik een halfuur tot een uur voor een s.o. (schriftelijke overhoring ) een red bull neem is mijn concentratie dan beter of slechter? Alvast hartelijk dank

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Energy drank geeft even een boost. Die boost zakt ook weer waarna je je concentratie kunt verliezen. Het piek-dal moment is te snel. Wat kan helpen, is een handje ongezouten noten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Of je je beter kan concentreren na het nuttigen van een energydrink is persoonsgebonden. In energy drink zit cafeïne, en dit heeft als eigenschap dat het alert maakt. Sommige mensen reageren goed op cafeïne en voor die mensen heeft het zeker effect.
Of je je beter kan concentreren durf ik niet zeker te zegen, omdat sommige mensen er juist drukker van worden in hun hoofd. Probeer het gewoon eens uit!

Overigens heeft het drinken van koffie,cola of thee (theïne) het zelfde effect, echter in een mindere mate. Het drinken van 3 a 4 bakken koffie staat gelijk aan het nuttigen van een energy drankje, alleen is koffie wel gezonder omdat er veel minder suiker inzit!