Ik heb nu op school nask les en we hebben het over krachten. Weet iemand hoe dat werkt?

Ik snap er dus niet echt veel van. We hebben het over krachten (3e jaars). Met newton Enzo. Ik snap het van wat voor soorten krachten er zijn. en hoe ze werken. Ik snap ook hoe je de newton van gewichten uitrekent.
Dat is : gewicht x 10= Newton (N)
maar dan hebben ze het uiteindelijk ook over een bepaalde formule :
bijvoorbeeld f1 x f2= l1xl2
dat was het geloof ik.
snapt iemand dat.
en leg het niet te moeilijk uit( zoals in het boek).

En weet iemand hoe ik dat echt goed uit mijn hoofd moet leren. Het blijft nooit zo erg hangen bij mij.
iedereen zegt altijd wel dingen zoals: zet het in rijtjes, stukje voor stukje leren, herhalen, 3 dagen van te voren. dat doe ik ook wel.
maar dan nog wil het nooit zo goed blijven hangen.

Toegevoegd na 3 minuten:
ik ben GL trouwens (vmbo-t)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik weet het niet precies hoor maar wel een aantal dingen :
1. ten eerste is die 10 die jij noemt eigenlijk 9.8 dat is de gelijke kracht ( newton)waarmee een voorwerp van 1 kg daalt.
2. Volgens mij is die formule : f1 x f2 = l1 xl2 - de momentenwet. Hier heb ik 1 goede tip voor : Vraag het aan je leraar ! Die kunnen je vast helpen met uitleggen, ook tijdens het sommen maken, je bent vast niet de enige die het niet begrijpt. Wees niet bang om vragen te stellen. Je leraar kan je het beste uitleggen, ook omdat dat face to face is.
3. Sommen oefenen, dan vormen de patronen zich vanzelf in je hersenen waardoor het op de toets automatisch zou moeten gaan, echt oefenen en als je de formule steeds vergeet. aantal keer opschrijven. helpt echt !