Welke opleiding op mbo niveau maakt het niet zo moeilijk als een sociale angst stoornis hebt?

Ik wil graag een opleiding doen het liefst thuisstudie dan kan ik mijn eigen tijd indelen.Maar eentje wat niet lastig is als je angsten hebt en oa sociale angststoornis.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als faalangst de basis van deze angsten zijn, dan zou ik een thuisstudie afraden. Zoek dan een (liefst korte) studie die je gewoon hardstikke leuk lijkt.

Het gaat niet om de opleiding het gaat om het werk wat je er daarna mee wilt doen. Als je al een thuisstudie doet maakt de opleiding weinig uit maar ook dan heb je stages die je moet volgen en wel aan moet kunnen. Verdiep je eens in beroepen, wat zou je willen doen later? Misschien iets met computers, dat is vaak een 'veilige' bezigheid met angsten en angststoornissen. Computers doen geen dingen die je niet verwacht, mensen wel. www.loi.nl/mbo-college/informatica_en_pc_en_internet/index.htm Of administratief: http://www.loi.nl/mbo-college/administratie_en_economie/index.htm

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100