Wie heeft er handige tips om chemische formules te leren?

Ik moet voor school een lange lijst ionen met formule uit mijn hoofd leren. Meestal leer ik woordjes met WRTS, maar die formules hebben tekens in subscript en superscript. Dat werkt niet met WRTS.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Verdeel de lijst in 5 blokken van 10 door er met pen en liniaal strepen in te zetten. Leer vervolgens blok voor blok uit je hoofd door de formule af te dekken met een velletje papier of een ansichtkaart en deze voor jezelf te herhalen. Laat ze daarna door iemand anders afhoren. Werk zo de hele lijst af, eventueel verdeeld over meerdere dagen als je daar de tijd voor hebt, en laat tenslotte iemand willekeurig 20 formules eruit pikken bij wijze van oefentoets.

Toegevoegd na 12 uur:
Wil je ook onderweg kunnen oefenen zonder dat je al te veel boeken of papieren mee moet nemen, dan kun je nog het volgende doen. Spreek de formules in via de headset van je computer, converteer het bestand naar mp3 formaat en download het op je mp3-speler / Ipod. Door ernaar te luisteren neem je tenslotte ook veel op!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bedenk ezelsbruggetjes die voor jou werken. Ze hoeven nergens op te slaan, zolang jij er maar chocola van kan maken. Zo onthield ik altijd dat Tin Sn was omdat Snape uit Harry Potter een tinnen toverdrankenketel had... Zoals je ziet, het slaat nergens op maar het werkt wel.