Mag ik als docent een mobiele telefoon innemen?

Mag ik van een leerling een mobiele telefoon voor langere tijd innemen ( bv 3 dagen). Zoniet, zou ik dan een link kunnen krijgen met een officieele regel?? Alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Alleen als de school hier regels over heeft gemaakt, anders mag het niet zomaar.

Meestal heeft de school hier regels over, mijn school mag je hem voor een langere periode innemen (1 dag, 7 dagen). Dan wordt hij in een kluis gelegd en kan je hem na de periode ophalen bij de docent of de administratie. Bij mij is elke docent verschillend. Ik heb ook een keer gehoord dat een (kinder)rechter ooit bepaald heeft dat je een mobiel als docent maar maximaal 1 dag mag innemen. Of dit waar is weet ik niet.

In de eerste instantie telt de regelgeving van de school. Mocht er niets geregeld zijn, bijna onvoorstelbaar in deze tijd, dan is het toegestaan daar zelf regels voor te maken. Daar zal niemand van opkijken. Ik moet de eerste leerling en ouder nog tegenkomen die het niet normaal vindt dat zijn telefoon wordt afgepakt als hij hem gebruikt in de klas. Je kunt dat ook heel duidelijk aangeven dat je dat gaat doen als je ziet dat de telefoon gebruikt wordt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100