Dat kan maar dat is wel erg zonde van je vwo diploma en je 2 jaar. Je zal waarschijnlijk wel eerder toegelaten worden en je zal minder moeite hebben met leerstof dan de rest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
naamlooss
11 jaar geleden
Zonde? Doe lekker waar je gelukkig van wordt.. Je diploma is toelaatbaar voor MBO4
Natuurlijk, met je VWO-diploma mag je gewoon naar het MBO als je dat wilt. Je zou ook kunnen overwegen om dan HBO-verpleegkunde te gaan doen, de opleidingen duren beide 4 jaar en verschillen niet heel veel van elkaar qua werkzaamheden en technische kennis. In principe kun je ook hetzelfde met een MBO-V diploma als met een HBO-V, en verdien je in dezelfde functie ook even veel. Alleen met HBO-V krijg je ook meer managements-dingen en kun je leidinggevende worden. Als je die ambities niet hebt en ook zeker weet dat je die niet krijgt, of zelfs liever gewoon alleen "aan het bed" werkt, kun je inderdaad ook voor MBO-V kiezen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het enige waar je misschien voor uit moet kijken is dat je je niet gaat vervelen op school, of je als kind behandeld voelt (de MBO-studenten zullen veelal ook jonger zijn). Je zou kunnen overwegen om BBL te gaan doen, daarbij werk en leer je tegelijkertijd, en wordt meer gevraagd van je zelfstandigheid, en geef je meer zelf vorm aan je leerproces. Misschien zit daar meer uitdaging in voor een VWO-leerling dan in de BOL-leerweg. Maar het kan allebei natuurlijk, net wat jou aantrekt.