Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik aan een forenische studie beginnen als ik een psygiatrisch verleden heb?

Ik wil graag bij de recherche gaan werken.Maar heb een psygiatrisch verleden.Weet dat ik eerst een forensische studie moet volgen mocht ik daar aan de slag willen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
904

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Wil je rechercheur worden bij de politie.
Dan hoef je niet een forensische studie te doen.
Dan moet je proberen om te worden aangenomen bij de politie.
Dan ga je bij de politie de opleiding doen.
En als je dan goed genoeg bent, kun je verder opgeleid worden tot recherche-kundige.

http://www.kombijdepolitie.nl/Soortenwerk/Recherchekundige/Pages/default.aspx

Een van de basiseisen is:
* onbesproken gedrag.
Dat wil niet zeggen dat je geen psychiatrisch verleden mag hebben. Dat wil wel zeggen dat je geen strafblad mag hebben.

Een van de basiseisen is:
* Beheersing van de Nederlandse taal.
Woorden als psychiatrisch en forensisch horen bekend te zijn.

Je volgt een opleiding op HBO niveau.
Kijk op de site, genoemde link naar:
Selectieprocedure recherchekundige .

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kunt ook zelf een Hbo-opleiding Forensisch Onderzoek
gaan doen:

De hbo-opleiding Forensisch Onderzoek leidt je op tot
forensisch technisch recherchekundige of forensisch analist/onderzoeker. Tijdens de opleiding leer je hoe je met allerlei (natuurwetenschappelijke) onderzoeks- en opsporingstechnieken, zoals DNA-onderzoek, een bijdrage levert aan het oplossen van een misdrijf. Je kunt deze voltijdopleiding volgen aan de Hogeschool van Amsterdam en aan Hogeschool Saxion.

http://www.carrieretijger.nl/opleiding/techniek/toegepast-onderzoek/forensisch-onderzoek

Voor zo'n opleiding is een psychiatrisch verleden niet interessant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo jammer???
Ligt eraan wat een "psychiatrisch verleden" inhoud.
Je zult waarschijnlijk een bewijs van goed gedrag moeten overleggen... Als je een strafblad hebt, zal dat niet kunnen.
Verder moet je natuurlijk geschikt zijn voor het werk, en je psychische situatie moet het werk niet belemmeren.

Maar het beste zou je contact op kunnen nemen met het NFI... Misschien dat ze je iets meer kunnen vertellen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding