Geweigerd bij examen door fout van school. Wat zijn mijn rechten?

Vandaag moest ik opkomen voor een schoolexamen opleiding vliegtuigtechniek. Uiteraard een lange tijd voorbereid, en vandaag moest ik het examen maken. Eenmaal aangekomen bleek ik niet aangemeld te zijn voor het examen. Dit is een fout van een manager die zijn fout ook direct heeft toegegeven.

Uiteraard ben ik hier erg boos over, en ik wil weten wat mijn rechten zijn, en of ik de school hier op kan aanpakken. Er zijn namelijk al veel problemen geweest op deze opleiding!

Het examen kan ik in november misschien overdoen, maar dan heb ik mijn studie al afgerond (dit examen is speciaal voor luchtvaart en niet voor MBO, dus krijg wel gewoon een diploma)

Graag meer informatie.... als het kan met bron er bij s.v.p

Bij voorbaat dank

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat báááááálen, soestermenneke....overdoen in november, terwijl je er nú klaar voor bent !! Ik hoop, dat er een oplossing voor je gevonden wordt - ik leef mee op afstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is geen pretje. Het gaat om ruim 900 bladzijden dus dat is geen kwestie van even een avondje er voor gaan zitten! Bedankt voor je bericht in ieder geval "nieuwsgierig"!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom pas in november? Wordt het examen niet door de school zelf georganiseerd?

Antwoorden (3)

Ik zou zeggen;
Ga naar de klachtencommissie van je school, deze staat in de schoolstatuten.

Daarnaast, voor advies kun je voor het voortgezet onderwijs naar het LAKS gaan en voor het MBO naar de JOB.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De directeur zijn probleem, mag niet de jouwe worden.

Sta er op dat je dit schooljaar het examen afrond! En doen hé! Je hebt er recht op!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan de school zowiezo verantwoordelijk stellen het is niet jou fout maar die van hun.
Als ik jou was zou ik de Gerechtswinkel bellen en daar vragen wat je rechten zijn.
Volgens mij zijn hun zowiezo verplicht om jou de examen dit jaar nog te laten doen.
Maar zoals ik al zeg bel een Gerechtswinkel die weten precies waar je recht op heb en wat je ertegen kan doen als ze je niet deze examen over laten doen dit jaar.