Is het normaal dat school mijn zoon 4 lesuren laat werken?

De school van mijn autistische zoon van 14, geeft elke week 4 lesuren (3 uur dus) werk aan mijn kind dit werk is soms weken hetzelfde zoals doosjes vouwen, Buttons maken en soms zelfs kerstpaketten inpakken, Mijn zoon geeft aan dit helemaal niet leuk te vinden, en dat het te lang duurt. Ik heb contact met school opgenomen, maar zij zeiden dat dit voorbereiding is voor later. Als mijn zoon moet gaan werken, Dit mag toch niet of heeft school toch gelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Zeker op de praktijkschool is dit een normale gang van zaken, ze leren werken en worden voorbereid op de werkende toekomst, er zijn maar weinig kinderen die na de praktijkschool gaan studeren, dus worden ze voorbereidt op werken in de toekomst, in het derde en vierde jaar mogen ze zelf een stageplek zoeken, waar ze beroepsgericht kunnen leren, in de onderbouw kiest de school welk werk ze doen, motiveer je zoon dat werk te doen, hij wordt daar niet slechter van, hij leert dat niet alles in het leven leuk is.
De school heet niet voor niets praktijkschool.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag eerst eens na of hij in het derde en/of vierde jaar zelf mag kiezen waar hij stage gaat lopen, de kans dat hij dan bij een ICT bedrijf terecht komt is overigens ook zeer klein, daar zoeken ze mensen die een opleiding in die richting doen, de praktijkschool heeft dat niet als doel, daar leren de kinderen voor zichzelf te kunnen zorgen, het hoogst haalbare na de praktijkschool is een ROC opleiding en nog halen veel praktijkschoolkinderen dat niveau niet.
Als je kind echt wil, is er natuurlijk altijd een weg om zijn doel te bereiken, maar verdiep je nu de opleiding die hij nu doet, daar horen deze dingen bij. De praktijkschool leert kinderen met hun handen werken, er is maar een klein stukje theorie.

Andere antwoorden (1)

Op 14 jarige leeftijd ben je bereid om stage te doen of ook wel vrijwillegers werk. het is eigenlijk heel normaal. en ja het is inderdaad voorbereiding voor later. zoals ik had elke woensdag van 7 uur ochtend tot 5 uur in de avond moeten werken voor me stage. maakt u zich geen zorgen en als het u kind niet bevalt de stage of de werk dat hij verricht is het ALTIJD mogelijk te vragen om andere stage of werk te krijgen. want dat zou een school moeten aanbieden.

Ik hoop dat dit u verder heeft geholpen.

zou ik nog even mogen vragen of hij alleen autistisch is of zwaar autistisch?