Ik wil een eigen bedrijfje (webwinkel) beginnen, waar moet je op letten?

Ik snap dat ik me moet inschrijven bij de kamer van koophandel en een btw nummer moet aanvragen, maar heeft iemand tips, wat moet je echt niet vergeten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Zelf gaan leren hoe je dit soort info moet leren en het niet aan andere vragen. Door zelf tijd te investeren hierin leer je het meeste, omdat je zoveel leest en alles leert interpreteren. Dus uren en uren gaan lezen en lezen en lezen. Zodat je alle ins en outs weet. Alle info is via Google te vinden.

Wat voor jou de valkuilen zijn hoeft niet eens zozeer in de webshop te zitten maar zitten in jouzelf als persoon. Je moet eerst jezelf gaan analyseren, leren waar je sterke en zwakke punten liggen. Ben je niet goed in de administratie? Ga dat dan leren of zorg dat je dit uitbesteed. Zo is dit voor alles, zelfkennis is macht in deze wereld. Doe je dit niet dan ben je bij voorbaat al niet serieus bezig met deze materie.

Begin hier maar eens mee: Google op 'webwinkel starten'.

Sites waar je ABSOLUUT moet wezen zijn:
Twinkle - http://twinklemagazine.nl
Higherlevel - http://www.higherlevel.nl
Zibb - http://www.zibb.nl/
KvK - http://www.kvk.nl/
Emerce - http://www.emerce.nl/index.jsp

En deze is ook wel leuk: http://www.webwinkelforum.nl

Bovenal ook weet wat je wil gaan verkopen en leer je concurenten kennen. Bekijk hun websites uitvoerig en verzamel van al die sites wat jij mooi vind qua uiterlijk en functionaliteit. Neem dit alles en bouw daar je site omheen. Vergeet daarbij ook niet de gekende regels van wat wel en niet werkt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Owja, vergeet je grootste vrienden niet en vraag een starterspakket op, kost niks. http://www.belastingdienst.nl

Toegevoegd na 3 minuten:
Vergis je ook niet in de kosten, zodra je je gaat inschrijven bij de KvK krijg je extra kosten, zoals bedrijfschappen en dergelijken. Bezint eer ge begint ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanks :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord, mooie links. +!

Andere antwoorden (7)

- aansprakelijkheids verzekering
- Betrouwbare leveranciers
- Denken aan schaalbaarheid website (Als het gaat lopen moet je ook 1000 bezoekers per uur kunnen hebben)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goed logo en een goede naam.
Zorg dat alles er profesioneel uitziet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Btw niet verwarren met BMW.
Dat is de grootset fout die jonge beginnende ondernemers maken. Dat weet ik n.l. uit ervaring, daar ik vaak jonge bedrijven heb begeleid als het niet goed ging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer voor jezelf uit te zoeken op welke manier jij je product bij de klant wil krijgen! Ga je het vervoer zelf doen? of stuur je alles op? Pakket diensten genoeg in nederland, maar wat is voor jouw webwinkel het gunstigste! Mensen die online bestellen willen het graag aan de deur geleverd hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog een kleine toevoeging,

De algemene voorwaarden, en dan in het bijzonder de leveringsvoorwaarden.

als klant heb je minstens 7 dagen de tijd om een product zonder reden terug te sturen.

en ik meende ergens te hebben gelezen dat als je dat niet vermeld in de voorwaarden dat de klant dan zelft langer de tijd heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De naam van je site, belangrijkste zoekwoorden en de doelgroep waar je je op mikt. De teksten die je gaat gebruiken zijn erg van belang voor de vindbaarheid op bijv. google. (Zoekmachine optimalisatie).

Vindbaarheid is erg belangrijk wanneer je een webshop begint! Dus gebruik het 'google zoekwoorden hulpprogramma' om in kaart te brengen hoe de potentiele klant naar het product zoekt wat jij wilt aanbieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie dat je een webwinkel wilt beginnen. Zelf heb ik 6 jaar terug ook op dit punt gestaan. Belangrijk bij de keuze voor je webshop software is, wat is je budget en eigen kennis op het gebied van html/css/php? Neem je bijvoorbeeld een Magento webshop dan is het echt een noodzaak dat je zelf begrijpt hoe html/css/php in elkaar steekt, zo niet dan moet je ieder wissewasje uitbesteden en kosten het een klap met geld. Beschik je niet over die kennis dan zou je kunnen kiezen voor een SAAS (software as a service) oplossing zoals Lightspeed.