Hoe kan je rechtstreeks worden toegelaten voor geneeskunde op de universiteit van Utrecht?

Ik volg het niet helemaal.
Er staan twee verschillende dingen namelijk:

Heb je een vwo-diploma met het profiel Natuur & Gezondheid met het vak natuurkunde en Natuur & Techniek met het vak biologie van 8 of hoger, dan kun je rechtstreeks worden toegelaten.

En hier staat iets anders:
rechtstreekse toelating met een gemiddeld eindexamencijfer van 8,0 of hoger

Welke geld nu? Alleen voor biologie 8 of hoger of alle vakken?

Toegevoegd na 50 minuten:
http://www.uu.nl/university/bachelors/NL/geneeskunde/Pages/toelating.aspx

en

http://www.uu.nl/university/bachelors/nl/praktischezaken/toelating/lotingenselectie/lotingsprocedure/lotnummers/Pages/default.aspx

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Handig is het om hier een link neer te zetten.

Antwoorden (2)

Gemiddeld voor alle vakken een 8 of hoger.

Toegevoegd na 22 seconden:
Het moeilijkste aan geneeskunde is erin komen, daarna is het een eitje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij bepaalt voor anderen of iets moeilijk is of niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik maak me ook eigenlijk alleen zorgen om erbij te komen. De opleiding lijkt me ook pittig, maar niet onoverkomelijk
Ik lees het zo:
Als je het profiel Natuur en Gezondheid hebt, en je hebt een 8 of hoger voor het vak natuurkunde, of als je het profiel Natuur en Techniek hebt, en je hebt een 8 of hoger voor biologie, word je rechtstreeks toegelaten.
Met een ander profiel moet je gemiddeld met al je vakken een 8 of hoger staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, de voorwaarden sluiten elkaar niet uit, het is een of-of.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een ander profiel mag helemaal niet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet op te maken uit de vraag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar dat zou je kunnen weten ;)
http://www.umcn.nl/Onderwijs/IWOO/aankomendstudenten/Documents/folder_toelatingseisen_VSNU_medische_wetenschappen.pdf Dat de vraag wat kort gesteld is en zonder linken geef ik toe maar geneeskunde doen met een maatschappijprofiel gaat niet lukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou alles kunnen weten, als je het zou opzoeken.
Ik heb gelezen wat er stond. Vind het een flauwe min.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, je kunt je wel een heel klein beetje verdiepen in een vraag en bijna iedereen weet dat je niet met elk profiel wordt aangenomen op geneeskunde!