is het mogelijk dat ik studiefinanciering krijg voor een webdesign cursus die niet noodzakelijk is?

Ik wil dus een webdesign cursus volgen , ik wil het alleen volgen omdat computeren een van mijn hobby s is en het internet houdt me altijd bezig. Mischien dat ik in de toekomst webdesigner wil worden..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee.
Er is geen algemene pot om hobby-cursussen te financieren.

Heb je een werkgever?
En heeft die er iets aan als jij die cursus gaat doen?
Dan valt er misschien over een tegemoetkoming in de kosten te praten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Studiefinanciering niet, die krijg je niet bij een cursus. Als je de studie gaat volgen wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Studiefinanciering krijg je alleen bij voltijds onderwijs. Dus als je de studie gaat doen, bijvoorbeeld van een dag en een avond krijg je ook geen stufie.
Het hangt ook af van het niveau HBO of MBO. Daarvoor zou je dus meer informatie moeten hebben.