Wat moet je doen als Vandijk je een boete wilt laten betalen,maar je alles wel hebt ingeleverd?

Begin van het schooljaar ging ik naar een andere school. Ik kreeg 3 dozen vol met boeken van Vandijk. Na een week of 3 ging ik weer terug naar mijn oude school. Mijn ma had alle dozen naar Vandijk teruggestuurd. 2 weken geleden kregen we te horen dat er 10 boeken niet zijn ingeleverd, maar we hebben geen boeken meer. Dat hebben we ook verteld, ze wilden bewijs zien van dat we de boeken hadden verstuurd. Mijn ma had de bewijsbrief niet meer en is naar het postkantoor gegaan,die zeiden dat er een nieuw systeem is gekomen waardoor ze,wat wij verstuurd hebben niet meer kunnen zien. Nu dwingen ze ons om 485euro te betalen. Wat kunnen we nu hier tegen doen. Ik voel me ook beetje schuldig.

Toegevoegd na 1 minuut:
*Dus na bijna een jaar zeggen ze dat de boeken niet compleet waren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (4)

Lastige situatie.

Het je toen nooit een bevestiging gekregen van Van Dijk? In dat geval had ik zelf om die bevestiging gevraagd en ik denk dat je daar een fout hebt gemaakt. Als ik iets terugstuur zet ik in mijn agenda wanneer ik moet verifiëren of het is aangekomen. Als ik dan geen brief heb gehad bel ik ze. Zij weten niet hoeveel boeken je gaat terugsturen TENZIJ je daar eerst iets voor hebt ingevuld.

De hamvraag is dus: WISTEN ze van tevoren dat ze een x aantal boeken zouden ontvangen van jullie of hebben jullie gewoon die boeken teruggestuurd? In het eerste geval hadden zij meteen aan de bel moeten trekken, in het tweede geval jullie.

Jij hebt nu helaas geen bewijs meer, en dat bewijs had je natuurlijk pas weg moeten gooien toen je bewijs had van van Dijk dat het was aangekomen.

Bel ze nog eens, leg uit dat het wel heel veel later is en dat ze eerder aan de bel hadden moeten trekken want dat ze niet kunnen verwachten dat jij na bijna een jaar dat vodje van de Post nog hebt.

Succes, maar ze staan in hun recht (tenzij ze dus wisten hoeveel boeken er aan kwamen, dan hadden ze meteen contact moeten opnemen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze wisten dat ze zoveel boeken zouden krijgen,mijn ma had ze gebeld en zij gave haar instructies hoe ze al die boeken moest inlevern.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok in dat geval hadden ze eerder moeten reageren, Je kunt een brief sturen waar je dit allemaal in zet, dus precies hoe het is gegaan en dat ze hadden kunnen weten dat ze te weinig boeken hadden ontvangen en dat jij na zoveel tijd er van uit bent gegaan dat het ontvangen was. Succes!
Ze hebben dus wel andere boeken van je ontvangen.

Ik heb het namelijk ook een keer gehad dat ze mijn boeken gewoon niet ontvangen hadden. Moest uitgebreid omschrijven hoe ik ze had opgestuurd misschien kan je een brief maken met daarin alle gegevens en een handtekening eronder.

Misschien dat dat nog helpt. Bel gewoon nog een keer met de klantenservice en probeer niet boos te worden. Maar leg gewoon eerlijk uit wat er is gebeurd. Dan kom je het verst ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat deed mijn ma ook, ze weigerde mee te werken.
Ik neem aan dat je moeder geld heeft moeten betalen om de pakketten terug te sturen. Heeft ze dit met pin gedaan? Dan kan ze misschien heft afschrift terug vinden en daarmee alsnog door de pakketdienst op laten zoeken in het systeem, wat ze verstuurd heeft en wanneer.

Ik ga ervanuit dat van Dijk voor het ontvangst van de pakketten heeft moeten tekenen. Dit moet ergens terug te vinden zijn. Ga niet lopen kliten bij het postkantoor, dit gaat te lang duren. neem contact op met TNT zelf zij kunnen waarschijnlijk beter helpen dan iemand aan de balie.

Als je er dan ook niet uit komt, ga dan langs bij een juridisch loket. Daar kun je vast meer informatie krijgen.

Van Dijk is een klere bedrijf, en ze maken daar veel fouten. Ik kreeg vorig jaar een rekening van ze. Zij hadden geld naar mijn rekeningnummer gestord (perongeluk) en ik moest dat terug betalen.

Ik heb nooit geld van ze gehad. na 3 maanden kwam ik erachter dat het geld gestort was op een niet meer bestaande bankrekening van mijn moeder. (ik woonde toen al tijden niet meer thuis, en mijn moeder heeft nooit iets bij van Dijk gekocht, dus hoe ze aan dat nummer kwamen?)

Ik heb hun gevraagd aan te tonen dat ze het geld naar mij hadden over gemaakt, en uiteindelijk kwam dat andere rekeningnummer eruit. Ik heb gezegd dat dit nummer niet van mij was, dat kon ik ook bewijzen, en ik dat ik ook niet wist van wie het wel was.

Uiteindelijk na een half jaar over en weer gaan, niets meer van gehoord. Ik bestel NOOIT meer iets bij hun. Alles wat zij verkopen, kan je ook bij een ander kopen, en voor minder geld ook.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal mijn moeder vragen of ze dat heeft gedaan bedankt voor de tip,maar ik moet verplicht bij ze bestellen.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nee dat is niet waar, school of wie dan ook, kan jou niet verplichten bepaalde spullen bij een bepaald bedrijf te bestellen. Ze zeggen altijd van wel, maar dat is dus gewoon niet zo. En de bijdrage die ze vragen die ook/alleen via van Dijk gaat, is niet verplicht.
Gek verhaal om er pas na een jaar mee te komen aankakken. Daarnaast hoe bewijs jij welke boeken je wel en niet in de doos hebt gestopt? Ze hebben dus wel boeken ontvangen maar niet compleet. Dan heeft de check bij Leeuwarden Post.nl (zoals het tegenwoordig heet) niet zo heel veel zin. Je moeder heeft dus wel de boeken gestuurd, maar zijn kennelijk na een jaar niet compleet. Dan zou je het gewicht van het pakket moeten weten. Lastig dat je moeder het verzendbewijs niet meer had, maar wel begrijpelijk. Zover ik begrijp zijn er dus ook meerdere boeken gestuurd.

Waar ik wel aan zit te denken en dat staat bij de inzenders hier ook een beetje dat Van Dijk wel heeft getekend voor de stukken. Dit moet dan hoe dan ook te traceren zijn bij Post.nl. Nieuw systeem bullshit. Dat zou betekenen dat ze niks meer in het systeem hebben. Kost ze gewoon teveel moeite. Het is sowieso al een log bedrijf in Leeuwarden. Verder zou ik ook de consuwijzer even bellen om te vragen wat je rechten zijn. Ben benieuwd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het zou toch te gek zijn dat je ook nog foto's moet maken van de inhoud. Of staat dat in de voorwaarden van Van Dijk? Denk het niet. Zoiets valt namelijk nooit 100% te bewijzen. Zelfs niet met foto's. Hooguit met gewicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn ma had ze ook gebeld,ze werd niks wijzer de TNT zei dat ze maar vandijk moest bellen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nja de tnt weet ik niet zeker maar ze kreeg een nummer van de tnt balie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eerst consuwijzer te bellen op 088 - 0 70 70 70. Je krijgt daar echt goed advies. Kom je er daar ook niet uit dan kun je gratis rechtsbijstand advies krijgen (meestal in je eigen stad of in de buurt)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt ik zal het aan mijn ma vertellen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet ook eens vragen hoe lang je een aangetekend stukbewijs moet bewaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja inderdaad want na een jaar vind ik niet dat ze het recht hebben om naar dat bewijs te vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
corsa, hoe kom je bij de naam leeuwarden????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Leeuwarden zit het (hoofd)kantoor van Post.nl (voorheen TNT)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh ik dacht dat je het Leeuwarden Postnl noemde ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee Post.nl zit gewoon als hoofdkantoor in Leeuwarden.