Hoeveel tijd van te voren is het normaal om een stage plek te zoeken?

Ik moet pas volgend jaar februari stage lopen, maar kan ik nu al gaan solliciteren? Ik weet wel al een beetje waar ik graag wil en ben bang dat het straks al vergeven is.

11 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Het is alleen maar goed dat je nu al weet wat je wilt, dat maakt het zoeken een stuk eenvoudiger. Werkgevers vinden het over het algemeen niet prettig om op het laatste moment nog van alles te moeten regelen, want bij een stage komen vooraf vaak veel administratieve en praktische zaken kijken (opstellen contract, formuleren stageopdracht, zoeken van een werkplek, etc.). En bovendien loop je het risico, zoals je zelf ook al zegt, dat de goede plekken vergeven zullen zijn als je te lang wacht. Dus voor een stage zoeken geldt zeker: hoe eerder hoe beter!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
daisy89
11 jaar geleden
Dankje!

Andere antwoorden (3)

Als je nu al weet dat je in februari stage moet gaan lopen, dan is het heel verstandig om er nu al achteraan te gaan. Ik weet niet om wat voor stage het bij jou gaat, maar over het algemeen is het best moeilijk om een stageplek te vinden, met name in de kinderopvang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker doen hoor! Je weet maar nooit of die plek straks nog vrij is en dat zou zonde zijn joh. Beter te vroeg dan te laat, plus dat ze je nu gelijk zien als een gemotiveerde student waardoor je kans nog groter wordt om die plek te krijgen. Ik spreek uit ervaring :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meteen achter aan gaan.
Ik moet ook een stageplek in een bloemenzaak vinden, toen ik op de tuinbouwvakschool zat.
Maar de eerste 3 weken van de vakantie, gingen we naar Turkije, en ik was op een leeftijd dat ik nog niet alleen thuis mocht blijven, dus ik moest mee, heel erg leuk hoor, daarniet van.
Maar toen ik thuis kwam, waren alle stageplekken ingepikt.
En zonder stageplek, mocht ik de school niet af maken, conclusie, ik moest er af, einde oefening.