Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe schrijf ik een aanbevelingsbrief naar een universiteit?

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb mijn propedeusejaar niet gehaald en de enige mogelijkheid voor mij om toegelaten te worden tot een universiteit is door middel van een aanbevelingsbrief. Nou hebben twee leraren voor mij een aanbevelingsbrief geschreven, maar nu vraag ik mij af of ik nog iets erbij moet doen of ze gewoon allebei moet opsturen? Ik zat te denken aan zelf een uitleg te geven van de situatie, de reden dus en mijn motivatie uit te leggen etc... en daarna dan die twee aanbevelingsbrieven bij dat verhaal toe te voegen. Hoe pak ik zoiets aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Ja, ik zou gewoon zelf een brief schrijven met alle benodigde informatie en gegevens van jou en je motivatie natuurlijk en als een soort cv verwijs je naar de aanbevelingsbrieven.

Ik heb gezocht naar een voorbeeldbrief op internet, maar vond alleen de uitleg voor de aanbevelingsbrieven.

Schrijf gewoon alsof het een soort sollicitatie is en neem daarvoor een standaard sollicitatiebrief als voorbeeld layout.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het je lukt om aangenomen te worden, bewaar dan de bewijzen hiervan! Ik ben op een vergelijkbare manier aangenomen op de universiteit en kreeg aan het einde van mijn eerste jaar een brief dat ik niet aan de eisen van inschrijving voldeed. Gelukkig had ik de bewijzen bewaard en ben ik niet weggestuurd! Verder: ik ben destijds aangenomen naar aanleiding van mijn motivatiebrief! Deze heb ik naar verschillende mensen binnen de faculteit verstuurd (examencommissie, colloquium doctum commissie en studieadviseurs). Eigenlijk gaat de examencommissie hierover, zij wezen me af, maar colloqium doctum heeft me het bewijs toegestuurd dat ik aan de eisen voldeed (waar ik niet aan voldeed). De studieadviseurs hebben hier niets over te zeggen. Probeer het in ieder geval bij zoveel mogelijk mensen!

Succes!

PS ik had geen aanbevelingsbrief, wel een niet toereikende propedeuse HBO.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing