Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je 1 maand langer door studeerd, moet je dan ook de lagstudeerboete van 3000 betalen?

Ik moet nog 1 tentamen van mijn opleiding halen...die komt pas in september, moet ik dan ook de boete betalen.
Ik heb 2,5 jaar vertraging :(
Wat zijn de regels daarvan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
713

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

In de "factsheet langstudeerboete" van de lkvv, lsvb en iso staat het volgende:

"De boete van 3.063 euro geldt voor een jaar. Wanneer een student een aantal maanden te veel uitloopt, in plaats van een heel jaar, betaalt hij of zij de volledige 3.063 euro. De instelling is in dit geval verplicht het resterende gedeelte van dit bedrag terug te betalen."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. De 'boete' is in feite een hoger collegegeld. Als je slechts een deel van het collegejaar ingeschreven staat, betaal je dus alleen het deel van het collegegeld voor die maanden.

Het verschilt wel per opleiding wanneer je je uit kan schrijven. Bijvorbeeld mijn vorige opleiding had geen examendatum in september (maar wel in de andere maanden).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding