Het is geen vetpot. In het begin mag je blij zijn meer dan zo'n 1800 euro per maand over te houden. Als het salaris de drijfveer is voor deze opleiding zou ik wat anders kiezen. Ga je voor de vliegtuigwereld en vind je alles om flight dispatch geweldig? Doen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is dit zo een opleiding waar je alles met de vlucht regelt dan ja perfect :p
"Voorbereiding

Als aviation operations officer bereid je de vlucht voor, maak je het vliegplan en verzorg je de briefing aan de bemanning. Daarbij houd je rekening met de nationale en internationale regels die gelden voor het vervoeren van passagiers en vracht naar de bestemming van de vlucht.

Tijdens de vlucht

Na vertrek van het vliegtuig begeleid je de vlucht op afstand; dat wordt flightwatch genoemd. Je informeert de cockpitbemanning over actuele omstandigheden en situaties die het routepatroon verstoren, zoals noodweer.

Belangen

In je werk houd je rekening met allerlei belangen: strenge veiligheidseisen die aan de luchtvaart gesteld worden door bijvoorbeeld de overheid, economische belangen van luchtvaartmaatschappijen en het belang van de passagier, die comfortabel wil reizen.

Waar werk je?

Je werkt bijvoorbeeld bij een luchtvaartmaatschappij of bij een ondersteunende afdelingen voor de luchtverkeersleiding. Wat moet je kunnen? Je moet tegen stress en veel verantwoordelijkheid kunnen. Je moet, ook als het druk is (en dat is het eigenlijk altijd op een luchthaven!), rustig blijven en je werk heel nauwgezet blijven doen.

Hier moet je goed in zijn

Conclusies trekken en oplossingen verzinnen,
Beslissen en aan iets nieuws beginnen,
Leidinggeven,
Omgaan met stress,
Leren,
Anderen helpen bij hun werk,
Overtuigen,
Plannen en Regelen,
Met geld omgaan,
Creatief zijn,
Verslag uitbrengen,

Dit is iets met
Afwisseling
Denken

Toegevoegd na 5 minuten:
Vooropleiding
VMBO T-, G- of K-leerweg, sector Techniek (overige sectoren: + wiskunde of nask1).

Opleiding
De 4-jarige middenkaderopleiding Aviation Operations Officer. Bijzonderheden: De opleiding is tweetalig.

Salarisindicatie
Het aanvangssalaris ligt rond de € 1.525,- (afhankelijk van leeftijd en functie). Voor leidinggevende functies gelden hogere salarissen.
Bron: http://www.beroepenkrant.nl/beroepen/648/aviation-operations-officer.html

NB: salarissen zijn uiteraard altijd bruto...
Computoon