Hoe kan ik een DELF-test afleggen?

Hoe en waar kan ik een DELF-test afleggen? Moet deze per se in Frankrijk worden gedaan? Kost deze geld? Als laatste zou ik graag willen vragen wat je met het uiteindelijke diploma kunt doen? Zo heb ik gehoord dat je met een B2-diploma op zak je aan een universiteit in Frankrijk kan aanmelden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

De Delf Dalf test kun je hier ook in Nederland afleggen.
Het kost uiteraard geld. Voor niveau B2 betaal je € 115,00
Locaties, participerende instellingen en meer info staan op deze site:

http://institutfrancais.nl/nl/groningen/frans-leren-2/delf-dalf/de-delf-universitaire-examens/

Toegevoegd na 21 minuten:
Met een DELF (vanaf het niveau B1) of DALF diploma wordt u toegelaten tot de Franse universiteiten/hogescholen zonder dat u een taaltoets hoeft af te leggen.

De DELF/DALF tous publics examens voor ieder publiek vinden plaats in het Maison Descartes te Amsterdam van 18 tot 22 juni 2012 (volgens het niveau).

-Het DELF junior examen vindt plaats op op 6 en 9 juni 2012.

-De Delf universitaire examens zullen plaats vinden in Groningen op 14 en 15 mei 2012.

Indien er genoeg inschrijvingen zijn, is het ook mogelijk om het examen in Groningen af te leggen. Voor meer informatie kunt u emailen naar: institutfrancais@rug.nl

Kijk voor meer informatie op de officiële website: http://www.ciep.fr/delfdalf/ Bent u geïnteresseerd en/of heeft u vragen? Neem dan contact met ons op: institutfrancais@rug.nl