Is deze verbetering bij een strategisch, tactisch en operationeel beleidsplan toegestaan?

Ik moet een beleidsplan schrijven (beknopt) voor mijn studie. (strategisch, tactisch en operationeel)

Ik dacht als onderwerp hier voor te nemen:
De formulieren die nu gebruikt worden voor leerling registratie voor de hele organisatie gelijk te trekken. Maar is dit onderwerp wel geschikt voor een beleidsplan of is dit meer een verbetervoorstel? M.a.w. is dit een geschikt onderwerp? Het beleidsplan moet betrekking hebben op het onderwijs.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Formulieren voor de leerlingenregistratie heeft niet zoveel met beleid te maken. Er zal best goed over nagedacht zijn, maar je maakt er geen beleid voor.

Een beleidsplan heeft meer te maken met de totale organisatie van een bedrijf, school, vereniging, ministerie etc.

Als je graag een onderwerp wilt kiezen dat met een school te maken heeft, kies dan iets dat echt een grote verandering zal geven.

Zomaar een paar voorbeelden waar je een beleidsplan voor kunt schrijven, en waarbij de operationele, tactische en strategische aspecten prima aan de orde kunnen komen.

- Ieder jaar zijn er minder inschrijvingen van nieuwe leerlingen. Dat moet veranderen.
- Alle zaken die niet heel direct met onderwijs te maken, worden voortaan uitbesteed. Concierge, kantine, administratie, roosterindeling, huiswerkklassen.
- Er komen nieuwe avondopleidingen op die school.
- De school gaat samenwerken met 4 andere scholen in de buurt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dat lijkt me geen geschikt onderwerp. Je kunt natuurlijk wel iets fantaseren over strategisch formulierenbeleid, maar dat is wel vergezocht.