Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik naast mijn 3e leerjaar MBO-opleiding een HBO cursus volgen zodat ik het 1e leerjaar HBO volgend jaar kan overslaan?

Ik volg het opleiding Bank en Verzekeringswezen aan het ROC Aventus. Voor deze opleiding heb ik al mijn vier WFT-examens behaald. WFT lessen hoef ik in het 3e leerjaar daarom niet in. Ik heb nu veel vrije tijd over, die ik goed wil benuttigen. Mijn docent heeft me als tip gegeven om naast de MBO opleiding ook alvast een HBO cursus of opleiding te volgen zodat ik volgend jaar in kan stromen bij de 2e leerjaar HBO-Rechten. Bijvoorbeeld avondopleiding of wat anders. Wat zijn nu mijn mogelijkheden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
768
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien kan die docent dat even voor je uitzoeken....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je docent je dit advies heeft gegeven, dan zou ik dit maar opvolgen. Hij weet zonder twijfel wat de beste mogelijkheden zijn. Wel weet ik uit ervaring dat MBO studenten niet zozeer vaktechnische problemen zullen hebben op het HBO, maar wel problemen met taal en wiskunde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding