Wie staat er op de achtergrond van het vwo diploma?

Toegevoegd na 43 minuten:
Een eindexamen vwo diploma
Daar staan in watermerk 3 hoofden van mannen op.....
Wie zijn de mannen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.7K
ronron1212
11 jaar geleden
Wat bedoel je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien even inscannen...

Het beste antwoord

Het zijn de geleerde Comenius, de filosoof Spinoza en de rechtsgeleerde Hugo de Groot.

"Het vernieuwde diploma bevat verwijzingen naar de Gouden Eeuw. In deze periode hebben veel immigranten een substantiële bijdrage geleverd aan de Nederlandse
maatschappij. Zo zijn er achtergrondteksten en afbeeldingen opgenomen over de geleerde Comenius, de filosoof Spinoza en de rechtsgeleerde Hugo de Groot."
Aldus http://www.ib-groep.nl/.../5226A-12-01%20Binnenw%20Invuldocument_t...
Zoek op Google: PDF Diploma’s en andere waardepapieren 2012, dan kun je er veel informatie over lezen.

"Het DUO-waardepapier bevat een microscopisch kleine tekst over Nederland tijdens de Gouden Eeuw. De resolutie van de meeste kopieermachines is te laag om dit soort drukwerk te reproduceren. In plaats daarvan produceren kopieerapparaten een onduidelijke brij.
Hoe controleert u het?
U kunt de microtekst controleren met een loep. De tekst staat onmiddelijk naast het meest ter rechterzijde geplaatste hoofd met: ‘Het portret van Spinoza is beschikbaar gesteld door het Joods Historisch Museum’. De tekst eindigt op de onderliggende historische landkaart, ter hoogte van de Friese landzijde van de voormalige Lauwerszee. De fictieve Nederlandse skyline onderaan het document bevat fijn gedetailleerde microprint."

Het zijn prachtige diploma’s, goed beveiligd op allerlei manieren en pas vanaf januari 2012 in gebruik.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het informatieve antwoord