SprintVwo. Wat zijn de kosten op een ROC als je minderjarig bent en moet je alle vakken volgen, of alleen voor je vervolgopleiding?

Ik wil na 5 HAVO, VWO in 1 jaar doen en dan naar the University of London. Dan moet ik waarschijnlijk VWO hebben gedaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Ik neem even aan dat je nu nog geen examen hebt gedaan want bij sommige sprintVWO's moet je nu al lessen volgen.

Het is duidelijk dat er verschillen zijn in de sprintVWO's en dat maakt het antwoord geven lastig maar ik heb ze gevonden waar je deelcertificaten kunt halen. Je gaat dan niet voor het hele VWO examen maar voor bepaalde vakken.

Wat je precies nodig hebt voor de university of London kan ik niet zo beantwoorden, dat is te specifiek, ook omdat je daar verschillende studies kan doen. Waarom denk je dat je niet alle vakken nodig hebt voor London? Wat bedoel je verder met vervolgopleiding? Als je hier HBO wilt doen is Havo al genoeg, als je hier universiteit wilt doen zijn enkele vakken op VWO nivo niet genoeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo niet? Want op een economische opleiding, heb je toch geen aardrijkskunde of duits nodig of geschiedenis.
Wiskunde, Economie, Nederlands en Engels oke, maar niet al die andere vakken die ik toch niet nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij voor een vervolgopleiding VWO nodig hebt (dan zal dus een universitaire studie zijn) dan heb je een VWO diploma nodig, soms met aanvullende eisen q
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
qua profiel. Als jij een HBO opleiding gaat doen moet je daar ook vaak een bepaald profiel voor nodig hebben maar heb je geen VWO nodig. In Nl kan het dus niet zo zijn dat je een universitaire studie gaat doen met maar een paar vakken op VWO nivo al zijn daar ook wel weer omwegen voor als je 21 bent (toelatingsexamen) maar dat is ook niet je vraag. Nogmaals: als je het over London hebt, dat weet ik niet. Dat soort dingen moet je iemand laten uitzoeken, ook omdat ik niet weet wat je wilt studeren in London. Mijn informatie geldt alleen voor Nederland.
Ook in de UK vereisen ze een VWO (of gelijkwaardig) diploma om aan de universiteit te studeren. Misschien is het een goed idee als je je eens goed orienteert via deze site|:
http://www.studylondon.ac.uk/application-advice/london-university-application