wat zijn contra-argumenten en contra-contra-argumenten ?

in een betoog.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
contra betekent niks anders dan tegen, dus tegenargument en tegen-tegenargument.

Antwoorden (1)

contra argumenten zijn tegenargumenten, dus argumenten die de stelling ondermijnen. contra-contra argumenten zijn argumenten die je gebruikt om de tegenargumenten te ontkrachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus bijv. abortus zou verboden moeten zijn omdat je eigenlijk een kind vermoord maar aan de andere kant zou het mogelijk moeten zijn als je door financiële, fysieke of mentale problemen niet voor het kind zou kunnen zorgen ( < contra-argument) maar als dat zo zou zijn zou je het kind kunnen afstaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo? is het zo goed geformuleerd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat klopt, duidelijk voorbeeld van een contra-argument. Een contra-contra argument hierop is dat het altijd mogelijk is om voor een kind te zorgen.